Traktorer och processorer

Lännen 740 S svag drift

5 inlägg 2145 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lännen 740 S svag drift

Lönnen 740S  
#727540 Hej har en lännen 740 S, hydrostaten verkar fungera som den ska, inte så att den drar i nautralt läge eller liknande. Problemet är att jag tycker den är väldigt svag vid lite lutning eller ojämnheter. Vad kan detta bero på?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Lännen 740 S svag drift

Tralsmo  
#727577 Ja har en c100s. Det ska väl va föregångaren till 740 har ja fattat som.

Som ja hört så ska det va vanligt me hydrostat ras på 740. Vet alla fall en maskin som krånglat rejält.

C100s å 740 ska vara ungefär desamma. Min c100 är rejält mycke starkare än den förra c110 (med converter) som ja hadde. Alla fall på låg växel.

Min är ju rejält stark när man kör in i en grushög med frontlastaren men i upförslut kan den sakta ner rätt ordentligt i hastighet.

Du har ju en tryckmätare till vänster på panelen som visar servotryck.
Har du rätt tryck på den till å börja med?
Nu är det ju så att såna där givare å mätare tenderar att ändra värden över tid när dom blir gammla så det går inte alltid å rätta sej efter.
På min finns en klisterlapp vid mätklockan där det står min tryck.

Min visar rätt mycke mindre än mintrycket ( vill minnas 5). Men det beror nog på givarfel för maskinen funkar som den ska.


Ja kollade på min maskin nu å min tryck ska va 8 bar å min visar 5 bar.
De beror sannolikt på fel givare eller fel instrument.
Senast redigerad av Tralsmo ons 15 sep 2021, 18:31, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Lännen 740 S svag drift

Fredi  
#727607 Finns flere olika tryck på hydrostatpump och motor som bör vara ok för att få ut maxeffekt. Alla tryck bör kollas, matartryck, maxtryck, inchtryck osv. Om dessa är ok så finns det nog kraft i maskinen om inte pump/motor är slutsliten? Ring service och be dom kolla alla tryck först.

Användarvisningsbild

Re: Lännen 740 S svag drift

Lönnen 740S  
#727659 Hej tack för svar, tryckmätaren lever ett eget liv verkar det som. Tänkte om det var något välkänt problem 740n hade när den tappar kraft. Får helt enkelt fortsätta undersöka 😀 här kommer iallafall en bild på maskinen

   TS
Avatar Fallback

Re: Lännen 740 S svag drift

Forestboy  
#823909 Hur löste det sig med driften?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar