Arbetskläder för skogen

Tips ryggsäck?

4 inlägg 2790 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips ryggsäck?

forest.  
#724974 Tips på liten ryggsäck att ha när man röjer så att man har med sig 2st 1l flaskor med bränsle och 1 kling + verktyg, eller går ni till dunken och har inget med er när ni röjer?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips ryggsäck?

Elis76  
#724977 Den här ryggsäcken beställde jag förra veckan.
Jag valde den enbart pga färgen så jag lätt kan hitta igen den.
Här hoppas jag få plats med vad du beskriver plus vatten, kaffetermos, mackor, prylar till sågen och lite extra kläder.

https://www.ullaredlantman.se/tillbekor-klader/varselryggsack-portwest-gul.html

Användarvisningsbild

Re: Tips ryggsäck?

rokon  
#725003 Ja Elis 76 om inte du hittar den så har redan någon annan hittat den!
Min far sade alltid när vi var i skogen, jag ställer ryggsäcken (en gammal militärryggsäck) mot trädet, så att vi hittar den.
Men Pappa skogen är ju full med träd!
Han hittade alltid, utom innan det blev dags för hemmet, viket stod klart när jag blev uppringd av en som kände mig, du jag hjälpte din far upp på perrongen, han hade kommit gående på stambanan.

Själv händer det att jag går i cirklar ibland, men då kommer man ju alltid tillbaks till utgångspunkten.

Användarvisningsbild

Re: Tips ryggsäck?

machonisti  
#725109 Hur det än är så går man tydligen i samma spår hela tiden. Har en sommarstuga på en holme, rätt stor. Då jag plockat kantarell säger jag till mina barn att det inte löns att gå upp på holmen. Ty jag har varit upp och ett par storplockare kom just ner till stranden, ändå hittar dom???
Fast jag har plockat allt...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).