Traktorer och processorer

4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

12 inlägg 3238 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Könstmäster  
#717109 Märkte idag att lampan för 4wd på instrumentpanelen lyser konstant.
Det är elektronisk inkoppling, och vad jag kan höra så låter det som att den lägger i 4wd som den ska när jag provkörde.
Har inte kommit på något bra sätt att testa det nu när det är barmark, mer än att försöka lyssna på motorn.
Mätte även upp knappen och den verkar inte läcka.
Nån som har tips?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Erre  
#717124 Lyser bromsljusen?

Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Fredi  
#717125 Om den faktiskt kopplar i och ur fast lampan lyser så är det troligtvis nån givare som inte fungerar vet ej om NH har sånt system? Om NH har automatisk inkoppling av 4wd vid bromsning så kan det vara kontakten vid bromspedalerna som är sönder,har du kollat så ej bromsljusen lyser konstant?
Edit: Erre han före med bromsen 😀

Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Könstmäster  
#717127 Har inte kollat bromsljusen, får göra det nästa gång jag är vid gården 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Ängagärdet  
#717179 Jag har samma på min. Lampan lyser konstant eller inte alls. Men In och urkoppling av 4wd funkar som det ska ändå. Har inget med broms att göra på min iallafall. TL90a -06.

Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Könstmäster  
#717210 Var och provade lite idag.
När jag startade traktorn verkade allt som vanligt. Lampan lyser när jag bromsar och slocknar som den ska. Även när man använder knappen så beter den sig som vanligt. Men så fort jag la i framåt på spaken så började den lysa igen och sen lös den även efter jag startade om.

Bromsljusen fungerade som de ska.

   TS
Avatar Fallback

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

ÅsaNisse  
#717213 På min Valtra går 4wd alltid in när jag lägger in en växel och börjar rulla tills traktorn kommit upp i någon km hastighet. Sen släpper den själv.

Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Könstmäster  
#717223 Igår provade jag köra den som vanligt men den lyste hela tiden, vid alla hastigheter

   TS
Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Ängagärdet  
#717305 Om du kör rakt fram i ca 15-20 km/h å lägger i och ur 4wd så hör du att den går i och ur på transmisionsljudet, det viner mer när 4wd är i.
Funkar det så är det bara fel på sensorn vilket är det mest troliga.

Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Könstmäster  
#717311 Precis det har jag testat och det upplevs som du beskriver 👍 Då ska jag kika på att byta sensor och prova den vägen 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Elmhult  
#717351 Farsans gör så ibland. Vill hänga kvar i fyrhjulsdriften. Kolla bromskontakterna som de andra nämnt. Den lägger ju i driften när man bromsar. Väldigt trevlig traktor. 😀

Användarvisningsbild

Re: 4wd lampa lyser konstant (NH TL90A)

Ängagärdet  
#717358 När du fått tag på en å bytt den kan du avlägga rapport, jag har inte orkat bry mig om att byta min än🤦

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).