mån 14 jun 2021, 10:37#716163
1623663316_2021-06-13_15.35.02.jpg
1623663293_2021-06-13_15.33.43.jpg
Jag blir mer och mer fundersam var felet ligger. När jag plockade bort kopplingstrumman och kontrollerade drivaxelns lagring var lager, tätning och låsring i bra kondition, absolut inget lagerras. Och trumman satt fast som den skulle, bara att lossa mutter och bricka och knacka isär. Därför känns det konstigt om kopplingstrumman skulle kunnat förskjuta sig inåt, mot vevaxeln.
Men kan kopplingen av någon anledning förskjutas utåt? Jag har inte plockat bort den från vevaxeln ännu, bara konstaterat att den sitter fast som den ska och att vevlagren verkar hela, utan glapp. Självklart kan jag riva isär motorn och byta alla lager, kolv etc, samt fjädrar och lager till kopplingen och drivaxeln. Men det känns lite hobbyskruvaraktigt att inte hitta felet och bara byta allt som (fortfarande) finns som reservdelar, rycka i snöret och se förväntansfull ut...
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto