Föryngring

Timmerpriset uppnåt ?

8 inlägg 4749 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timmerpriset uppnåt ?

Ldsaren  
#713532 Hej alla.
Tror ni att priset på timmer kommer öka mera ,? Är förståndigt och vänta till tex hösten ?
På brädgårdarna har ju priserna gått upp kraftigt .



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Timmerpriset uppnåt ?

surjämten  
#713586 Övertygad om att timmerpriserna kommer att stiga!
Bara en tidsfråga.

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriset uppnåt ?

svampbob  
#713590 Den senaste månadens tokrusning är nu tillbaka backad. Fast å andra sidan så har inte ens dagens pris varit i närheten av att slå igenom till skogsägarna. Priset kan nog stiga några procent i höst.

https://www.nasdaq.com/market-activity/ ... A1QWeybFMc

Avatar Fallback

Re: Timmerpriset uppnåt ?

Ldsaren  
#713594 Står och väger skriva kontrakt nu eller i höst ? Gäller Södra .
Det kan ju gå ned också, så ryckigt som det är i världen nu för tiden .
Har skrivet lite gallring då det har gått upp 25 plus 25 kr med sommarpremien .

   TS
Avatar Fallback

Re: Timmerpriset uppnåt ?

mappe70  
#713748 Minskar kontraktsskrivning på slutavverkning blir uppköpare till sågverk tvungna att höja timmerpriserna för de lär inte ställa sågverken. Möjligen importerar de timmer istället. Det gäller att som skogsägare stå emot och inte avverka om man inte är tvungen. Då kommer timmerpriserna att höjas.

Avatar Fallback

Re: Timmerpriset uppnåt ?

surjämten  
#714378 Pratade med en virkesköpare i går.
Enligt honom är timmerpriserna på väg att höjas med en dryg hundring i mellannorrland.
Å höjer några kommer alla som vill köpa virke att höja.

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriset uppnåt ?

Torbjörn Johnsen  
#714394 Pratade med lite skogsfolk i södra Småland i går. Det är stort drag efter virke, både massaved och timmer. Lagersitustionen är helt klart inte alltid lika ”omfattande” som ibland framhävs. Ha is i magen! 👍

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriset uppnåt ?

svampbob  
#715017 Jag fick ett nytt kontraktsförslag i veckan och det är 8% upp på nettot. Jag tyckte att det pris jag redan hade var bra 😀

Vad tror ni kommer allt annat att snart börja följa med i prisstegringen? Jag läste denna till morgonkaffet och det första jag gjorde efter att ha tömt koppen var att beställa hem tre kubik diesel.

https://doomberg.substack.com/p/oil-to-300

Nu när jag kom så här långt i mitt inlägg så ringer byggaren jag anlitar och talar om att leverantören av inredningen aviserar en höjning på mellan 15 och 20% tur att jag även har beställt det i tid.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).