toker72 skrev:Det hasar rejält och har gjort på alla fyrhjulingar jag kört men så blir det med stum diff.
Precis som Toker72 skriver, och det gäller även därbak på Can-am.
toker72 skrev:Är det inte nått liknande csn am hade men tror dom bytt till vanlig diff nackdelen med deras var att det behövde sliras ganska rejält innan den låste en vanlig låser man i förväg. Jag har vanlig diff på min kingquad 700 men använder den i stort sett alldrig så tror inte can am diffen vore dålig för mig men en bekant gnäller ofta på sin can am diff.
Ent skrev:Jaha, dags för avbön, dementi och ursäkt för att jag skräpat ner tråden med felaktigheter. När jag lyssnat runt visar det sig att precis som ni säger har de allra flesta hjulingar ESAB-diff, dvs ingen diff alls utan det är stumt i klumpen. Bägge bakhjulen roterar alltid lika fort även när man svänger tvärt. Undantaget är Polaris med Turf mode som är öppen till vardags men låsbar. Det finns finns eventuellt nån modell av nåt fabrikat som har LSD, men ingen jag fått bekräftad.
Jag tackar för ni försökt få mig på rätt spår, jag raderar mina felaktiga inlägg, jag ikläder mig säck och aska samt går ut kring byn för att gissla mig 🙃 🙂 🙃