Skogsnyheter

Nina Lundström (L) förklarar krig mot landsbygden

5 inlägg 4268 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nina Lundström (L) förklarar krig mot landsbygden

Sörlänningen  
#712000 Nina Lundström, Liberalernas talesperson i riksdagens miljö- och jordbruksutskott skrev ett inlägg i ATL ("Landsbrukets affärstidning") skrev i ATL under rubriken "Allemansrätten måste skyddas" om att allt är toppen med nuvarande regler kring strandskydd och allemansrätt. Jag måste säga att jag fanns det otroligt provocerande att en borgerlig politiker, dessutom en som bör vara insatt i ämnet, skrivet till ATL - av alla möjliga tidskrifter - om strandskydd utan att nämna hur otroligt destruktivt och omoralisk nuvarande ordning är. Hon vet naturligtvis själv detta, men väljer att inte säga ett ord om det negativa. Hon är alltså medvetet aggressiv bara för uppröra och starta en konflikt mellan L och hela landet utanför tullarna. Det är en minst sagt märklig strategi av L.

Jag skall villigt erkänna min bias: Jag är förmodligen en av få på det här forumet som hade tänkt att rösta på just L, därav min besvikelse. Jag har varit naiv. Det får väl bli C ett varv till.

https://www.atl.nu/debatt/nina-lundstro ... e-skyddas/



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Nina Lundström (L) förklarar krig mot landsbygden

Elmhult  
#712004 Jag tycker vi varit i öppet krig minst 30 år. Stockholm har gjort vad de kunnat för att ödelägga Sveriges landsbygd sedan slutet på sjuttiotalet. Inget nytt förutom metoderna som blivit mer flagrant respektlösa från Stockholms sida.

Avatar Fallback

Re: Nina Lundström (L) förklarar krig mot landsbygden

Bosse1  
#712013 Tja, i reservat och nationalparker är allemansrätten satt ur spel. Enorma arealer lagt under staten där man kan gå sig helt utmattad.
Även fota några yottabit :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Nina Lundström (L) förklarar krig mot landsbygden

Sörlänningen  
#712015
Bosse1 skrev:Tja, i reservat och nationalparker är allemansrätten satt ur spel. Enorma arealer lagt under staten där man kan gå sig helt utmattad.
Även fota några yottabit :ymparty:


Vad var det här en kommentar till? Jag förstår inte sammanhanget.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nina Lundström (L) förklarar krig mot landsbygden

Bosse1  
#712037 Oj, trodde det handlade om allemansrätten.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).