Alternativt skogsbruk, blädning och hyggesfritt

Svampodling

5 inlägg 6788 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svampodling

Josephine  
#704497 ja, eller vad det nu heter - när man pluggar in svamp-mysel i lämpliga bitar av träkubbar och efter ett antal månader skördar skivlingar och soppar och andra roliga sorter.

Finns det någon som pysslar med det här på forumet? (vid sidan om de vanliga sysslorna)

Det är ganska poppis i Belgien, det finns mer och mer svamp att köpa i affären.

Alternativt skogsbruk > https://farmersfootprint.us/olivia-watkins/



   TS
Användarvisningsbild

Re: Svampodling

halvproffs  
#704498 I min ungdom odlade jag lite murklor men det blev så många varningar om dess giftighet så jag slutade.

Användarvisningsbild

Re: Svampodling

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704500 Jag startade en tråd om detta förra året. Ostronskivling kjejsarhatt skitake ingelkottssvamp och koraltaggsvamp tror jag det är jag har ympat in

Användarvisningsbild

Re: Svampodling

Josephine  
#704509
Tåndemåla skrev:Jag startade en tråd om detta förra året. Ostronskivling kjejsarhatt skitake ingelkottssvamp och koraltaggsvamp tror jag det är jag har ympat in


Var hittar jag den? (tråden)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svampodling

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704510
Josephine skrev:
Tåndemåla skrev:Jag startade en tråd om detta förra året. Ostronskivling kjejsarhatt skitake ingelkottssvamp och koraltaggsvamp tror jag det är jag har ympat in


Var hittar jag den? (tråden)

Tåndemålas svampodlings tråd.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).