Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Vädigt ren och fin

12 inlägg 4682 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vädigt ren och fin

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70136 Är ju normalt en nyttjare av små maskiner men de här är ganska fina att titta på, särskilt när den ser ut så här. Kom upp bakom den vi ett trafikljus i kväll. Vet inte riktigt hur det är med er med stora maskiner, men vi småmaskinsägare älskar att titta på små maskiner så är ni det minsta lika så :grin:
maskin.jpg




   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Vädigt ren och fin

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70248 901.4 med SP 551? kan de vara så? eller om dom nya agg heter 561?

Avatar Fallback

Re: Vädigt ren och fin

hajo  
#70426
PonsseBuffaloDual skrev:901.4 med SP 551? kan de vara så? eller om dom nya agg heter 561?

Aggregatet är ett SP 451 LF det ser jag på färgtankarna. Maskinen kan vara en 901a eller 11a.
Snygg bill :wink: d!

Avatar Fallback

Re: Vädigt ren och fin

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70429 ja sen står det 451 på aggregatet åxå... om man klickar upp bilden till sin FULLA storlek;)

Avatar Fallback

Re: Vädigt ren och fin

erik-250  
#70431 ja och det ser man ju på den rörliga kvistkniven det är väl bara 451 av sp som har de..

Användarvisningsbild

Re: Vädigt ren och fin

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70452
hajo skrev:
PonsseBuffaloDual skrev:901.4 med SP 551? kan de vara så? eller om dom nya agg heter 561?

Aggregatet är ett SP 451 LF det ser jag på färgtankarna. Maskinen kan vara en 901a eller 11a.
Snygg bill :wink: d!



ja de stod de ju till och med :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vädigt ren och fin

Lars-Erik Plåth  
#70593 det är en 911.4

Avatar Fallback

Re: Vädigt ren och fin

hajo  
#70660 Kanske till och med är någon som vet var maskinen går. Är lite sugen på att åka och titta om det inte är för långt. :P

Användarvisningsbild

Re: Vädigt ren och fin

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70665 Fotad i Borlänge, svängde ner mot Säter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vädigt ren och fin

jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70701 Tyckte jag kände igen trailern . Är en som kör här ikring som köpt den är en 911.4
Senast redigerad av jockekarlsson tis 16 feb 2010, 15:04, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vädigt ren och fin

hajo  
#70938 Kanske kan det vara KM Gallring´s maskin som är på bilden. Träffade han på SMF stämman och han berömde maskinen och aggregatet mycket. Skall ut och ta en titt så småning om. :P

Avatar Fallback

Re: Vädigt ren och fin

licho  
#82147 Maskinen går i smedjebacken/Ludvika området

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).