Sylvia Lynx skrev:Sne4 skrev:Sylvia Lynx skrev:Förstår inte hur ni kan säga att filmen ger fel bild av svenskt skogsbruk. Det är ju exakt så som de säger.
Hoppas att du inte blev avskräckt av tonläget utan vill fortsätta på denna tråd.
-Jag är lite nyfiken på hur du kom fram till det som gjorde att du skrev detta inlägg, kan du utveckla det?
Jag är inte lättskrämd, men det känns ju ganska meningslöst försöka tränga igenom bubblan här.
Hur jag kom fram till det jag skrev, alltså att filmen var bra och gav en korrekt bild av Svenskt skogsbruk? Hur kommer man fram till något som är uppenbart?
Jag bor i skogen och ser förödelsen, en granplantering är inte en skog. Timmerbilarna åker skytteltrafik här, inte med timmer utan med pinnar, det är en ekonomisk katastrof likaväl som en biologisk. Nu för tiden är det bara i min egen skog jag kan gå utan att få ångest.
Det råder egentligen ingen oenighet i forskarvärlden om hur kalhyggesbruk och monokultur är förödande för biologisk mångfald, det är bara skogsindustrins lakejer som låtsas något annat.
Okej, men ska vi fortsätta bygga hus med trä?
Och i så fall hur ska trädet ut ur skogen?
Fredrik ställde ju några bra frågor tidigt i tråden men dessa har ju ignorerats
Istället för att gång på gång berätta att allt är katastrof, förklara hur ni tycker skogsbruk ska vara?
...