Motorsåg och handhållet

pallar 545/550xp planksågning?

21 inlägg 3027 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: pallar 545/550xp planksågning?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#696805 Det är ingen nackdel att inte skivorna är där.
Påverkar acccelleration nåt lite, kanske.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: pallar 545/550xp planksågning?

Williamm  
#696808
Mange skrev:Det är ingen nackdel att inte skivorna är där.
Påverkar acccelleration nåt lite, kanske.

Jag tror inte häller att de är en nackdel. Men det kanske är det som ger olika motorkaraktär.

Användarvisningsbild

Re: pallar 545/550xp planksågning?

grönmossa  
#696821 Tack för all input! Vet inte om det gjorde valet lättare. 🤣
Ju längre diskussionen går så vet i tusan om jag kanske går tillbaka till snålalternativet och köper en "utgången" 455 Rancher. Den verkar vara ännu mer åt vedbackssåg (med skogspotential).
Å andra sidan, då har jag ingen nytta av extrasvärden och kedjorna, som passar 545:an. Då är vi tillbaka på nästan samma pris. Faaaen...

   TS
Avatar Fallback

Re: pallar 545/550xp planksågning?

maltex  
#696826 545 motsvarar väl ungefär 346xp NE i prestanda, så lite rapp är den väl. På pappret ska tillägas har kört 545 men inte 346, men skillnaden är nog mindre än mellan 242 och 42.

Användarvisningsbild

Re: pallar 545/550xp planksågning?

Williamm  
#696857
grönmossa skrev:Tack för all input! Vet inte om det gjorde valet lättare. 🤣
Ju längre diskussionen går så vet i tusan om jag kanske går tillbaka till snålalternativet och köper en "utgången" 455 Rancher. Den verkar vara ännu mer åt vedbackssåg (med skogspotential).
Å andra sidan, då har jag ingen nytta av extrasvärden och kedjorna, som passar 545:an. Då är vi tillbaka på nästan samma pris. Faaaen...

Dö bör kunna få en beg 346ne och en beg 70cc för ungefär samma som en ny 550. Då har du optimal såg för både och.

Användarvisningsbild

Re: pallar 545/550xp planksågning?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#696894 Jag hade nog siktat på nåt utan X-Torq.
455/460 Rancher sulle ersätta 55 och 61.
Jag hade nog siktat lite högre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).