Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bison 11000

63 inlägg 16421 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

JohannesG  
#694056 Osäker på hur de mäter och får fram olika areor. Tror det kan finnas någon gammal tråd om detta här. Jag var orolig för att Farma-gripen skulle kännas liten, men det var obefogat. 🙂
G260L håller en låg vikt, det är nog det enda positiva, om ens det är positivt. En tyngre grip går mjukare även utan bromslänk. Men det minskar ju lyftkraften något.

Avatar Fallback

Re: Bison 11000

550  
#694174 Där säger du något, räcker nästan att titta på spakarna så gungar gripen 😉
Har Farmas 160 l gripskopa, och den är stor och kraftig i jämförelse. Den gick nästan att stänga helt med G260L inuti när jag flyttade på den med kranen 🙂 Skopan är kanske lite tung, för vagnen vill inte stå still, men det känns som att skopan kommer leva längre än om man hade köpt iläggsplåtar till G260L.

Hur går det för @fashion, har du köpt en Bison än?

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

fashion  
#694209
550 skrev:Där säger du något, räcker nästan att titta på spakarna så gungar gripen 😉
Har Farmas 160 l gripskopa, och den är stor och kraftig i jämförelse. Den gick nästan att stänga helt med G260L inuti när jag flyttade på den med kranen 🙂 Skopan är kanske lite tung, för vagnen vill inte stå still, men det känns som att skopan kommer leva längre än om man hade köpt iläggsplåtar till G260L.

Hur går det för @fashion, har du köpt en Bison än?


Jag har fått offert på Bison men väntar på inbytespris på min Case+ Mowi 300

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).