Jakt och Fiske

vargen

1073 inlägg 254402 visningar 68 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: vargen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#693513 Det är samma sak med vargen. Den går inte heller ut och äter på restaurang...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: vargen

tallen100  
#693519
Niking skrev:Det är samma sak med vargen. Den går inte heller ut och äter på restaurang...
/Niklas

Nej den går ju till fårbonden och hundägaren i stället, kanske du har missat det?
Men det spelar ju inte tallbonden nån roll.

Användarvisningsbild

Re: vargen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#693543
tallen100 skrev:
Niking skrev:Det är samma sak med vargen. Den går inte heller ut och äter på restaurang...
/Niklas

Nej den går ju till fårbonden och hundägaren i stället, kanske du har missat det?
Men det spelar ju inte tallbonden nån roll.

Den går lika gärna och tar en älg, ifall du missat det.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: vargen

tallen100  
#693560
Niking skrev:
tallen100 skrev:
Niking skrev:Det är samma sak med vargen. Den går inte heller ut och äter på restaurang...
/Niklas

Nej den går ju till fårbonden och hundägaren i stället, kanske du har missat det?
Men det spelar ju inte tallbonden nån roll.

Den går lika gärna och tar en älg, ifall du missat det.
/Niklas

Ja det är inget mer att tjafsa om, bara att hoppas att du får så mycket varg omkring dej så du blir nöjd.

Hoppas bara att du inte har några grannar eller bönder i närheten som blir lidande av eländet vargarna ställer till.

Användarvisningsbild

Re: vargen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#693567 Tvärtom så får vi kanske se en skördetröska här, istället för att arrendatorn ska fortsätta tvingas ensilera helsäd på insådden p.g.a. den skyhöga älgstammen...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: vargen

ananders  
#695007 Nu blir nog Niking avundsjuk när det av allt att döma finns fyra vargar i Skåne.

https://sverigesradio.se/artikel/7649410

Avatar Fallback

Re: vargen

isteskog  
#695014 Varg i grannbyn 5 km söder om mig också ...... 👎

Användarvisningsbild

Re: vargen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695022
ananders skrev:Nu blir nog Niking avundsjuk när det av allt att döma finns fyra vargar i Skåne.

https://sverigesradio.se/artikel/7649410

Tja, ni har väl gott om klövvilt där nere i Skåne?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: vargen

isteskog  
#695036 Vargen finns på HelaHälsingland (kanske betalvägg) https://www.helahalsingland.se/artikel/ ... ga-haftigt

Användarvisningsbild

Re: vargen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695038 Japp, betalvägg!
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: vargen

ananders  
#695045
Niking skrev:
ananders skrev:Nu blir nog Niking avundsjuk när det av allt att döma finns fyra vargar i Skåne.

https://sverigesradio.se/artikel/7649410

Tja, ni har väl gott om klövvilt där nere i Skåne?
/Niklas


Det är stora lokala skillnader, själv lider jag inte av klövviltet.

Avatar Fallback

Re: vargen

isteskog  
#695048
Niking skrev:Japp, betalvägg!
/Niklas

Synd! En bild på vargen när den går över älven (Ljusnan) mitt på dagen. Den var då inte rädd av sig .... Det är strömt vid det stället med öppna råkar här och där .....

Avatar Fallback

Re: vargen

tallen100  
#695053
isteskog skrev:
Niking skrev:Japp, betalvägg!
/Niklas

Synd! En bild på vargen när den går över älven (Ljusnan) mitt på dagen. Den var då inte rädd av sig .... Det är strömt vid det stället med öppna råkar här och där .....

Synd den inte trillade i😥
Men det är ju inte vargens fel att det ser ut som det gör, så man ska väl inte säga så egentligen..

Användarvisningsbild

Re: vargen

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695098 Niking får ta och hämta vargar från Gästrikland, här finns de i överflöd.
Bild från igår, spår av 3 vargar.

Användarvisningsbild

Re: vargen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695116 Njut istället av minskat betestryck, vet ja! Och passa på att få upp fin löv och tall, samt att kunna tröska obetad spannmål!👍
/Niklas

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).