Arbetskläder för skogen

Regnkläder?

53 inlägg 34891 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Regnkläder?

alias  
#693230
alias skrev:Undrar om Husqvarna har nya regnklader på gång. Produktsidorna finns inte längre jvar på hemsidan när man klickar på produkterna i galleriet.

Har regnjackan sedan några år (tror det är max 5) och är allt annat än nöjd med materialets beständighet, eller hur det åldras.
Farsan har en regnjacka från Jonsered som är inhandlad på sent 80-tal eller tidigt 90-tal (innan SLM köptes upp av Lantmännen) och som är förvarad på samma ställe och använd ungefär likvärdigt och den är i klart bättre skick. Funderar på om det kan ha med vad man har i materialet så att ytskiktet inte ska spricka när man böjer på det - ytan känns nästan mer som plast än gummi.

Mycket silvertejp blir det för att täta eländet!

Kan fota vad jag menar till helgen om intresse finns och jag kommer ihåg.

MVH
Alias


Ska det se ut så här efter några års sporadisk användning?

Tejpad utsida vänsterärm:
1610303799_20210110_000419.jpg


Tejpad insida rygg:
1610303800_20210110_000403.jpg


Sprickor i ytterlagret på högersidan av ryggen:
1610303799_20210110_000326.jpg


Sprickor i yttertyget på höger ärm:
1610303799_20210110_000305.jpg


MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Regnkläder?

Larsi  
#693286 Jag känner igen det du har
Våra regnjackor är lika som din och tyvärr var det inte bättre kvalitet på de nya vi köpte för 2-3 år sedan
Det är så mycket spickor o hål på armarna så det är lite som en te-sil
Letar efter något bättre

Avatar Fallback

Re: Regnkläder?

alias  
#693301
Larsi skrev:Jag känner igen det du har
Våra regnjackor är lika som din och tyvärr var det inte bättre kvalitet på de nya vi köpte för 2-3 år sedan
Det är så mycket spickor o hål på armarna så det är lite som en te-sil
Letar efter något bättre


Tråkigt att höra. Jag hade hoppats på att jag hade fått ett måndagexemplar, men så kanske inte är fallet.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder?

halvproffs  
#693322 Har en likadan, köpt för ca 15 år sedan och den är hel men inte trevlig att ha på sig. Blir rejält svettig i den.

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder?

Nyborg  
#693326
halvproffs skrev:Har en likadan, köpt för ca 15 år sedan och den är hel men inte trevlig att ha på sig. Blir rejält svettig i den.

Instämmer.

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder?

Brännlandet  
#707444 Med Husqvarnas gummikläder blir man blöt både utifrån och inifrån oavsett hur mkt eller lite det regnar ! Inte mkt att vilja ha förrän det börjar vara upplega och nog kallt för att inte bli blöt inifrån ! Svårt att hitta nåt bra alternativ !

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder?

prodigys  
#717126 Kan rekommendera gestos aquastretch. Den håller vatten ute väldigts bra samtidigt som den andas tillräckligt för att man inte ska bli dyngsur innifrån. Gick med den en hel dag i regn med papperslappar i yttre bröstfickan och när dagen var slut så var pappret lite fuktigt i hörnen men inte mer än att det gick att torka och ändå vara läsbart.
T-shirten var snustorr utom längst ner där kapillärkraften gjort sitt.

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder?

skogjussi  
#819738 Hej

Någon som kan kan ge lite info om hur Husqvarnas regnjacka technical vent är att använda?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).