Skogsröjning

Röjkniv/Machete med ryggfäste?

7 inlägg 2758 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjkniv/Machete med ryggfäste?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#693239 Någon som har fixat något så det går att springa med röjkniven/macheten på ryggen? Så kan man förena nytta med nöje...



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Röjkniv/Machete med ryggfäste?

alias  
#693255
Mangan skrev:Någon som har fixat något så det går att springa med röjkniven/macheten på ryggen? Så kan man förena nytta med nöje...


Du är inte rädd att farbror blå anhåller dig för brott mot knivlagen om du går vidare med dessa planer? 😉

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Röjkniv/Machete med ryggfäste?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#693263 Om han mot förmodan skulle vara på besök i kommunen? 😀 Nej, det är jag inte. 👍 Möjligen om man ger sig in till Göteborg en lördagkväll... 😎

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjkniv/Machete med ryggfäste?

JörgenO  
#693405 Här är en artikel om en som fäst sin machete på ryggsäcken
https://www.folkbladet.nu/2021-01-07/ob ... eps-i-umea
Artikeln är bakom betalvägg men här är citat om ryggfästet
Mannen är välkänd av polisen för att bära kniv så tog poliserna med sig mannen till en mer avskild plats innan de började visitera honom.

"När vi informerar XX om det så säger han "lova att ni blir imponerade". Vi frågar XX vad han menar med det och han svarar då "ni får se", skrev en av poliserna i sin rapport."

En stor machete var fastsnurrad på baksidan av mannens ryggsäck.

Mannen ska vara i 40års åldern och är nu åtalad för grovt brott mot knivlagen och olaga hot samt skadegörelse, han är även åtalad för fyra stölder ur butiker i stan, som han ska gjort inom en månad efter att han påträffades med macheten i centrum.
Sammanlagt handlade det om varor för cirka 12500 kronor.

Avatar Fallback

Re: Röjkniv/Machete med ryggfäste?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#693511 Tack, jag får komma ihåg att ta av mig röjkniven när jag skall bli full och råna butiker. 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjkniv/Machete med ryggfäste?

masyngel  
#693923 @Mangan
Förstår inte hur du tänker, förena nytta med nöje, var ju frågan, eller hur?

Mitt tips är:
1.lätt löpning.
2.valfritt machete rån, ev. Systemet.
3.berusning alt. inköp samt berusning.
4.snabb löpning, så kallad flykt.
Obs. Glöm ej att uppdatera på Instagram.
Min analys, ditt största problem är hur du ska fästa telefonen för att få bra bilder under aktiviteten.
Mvh

Avatar Fallback

Re: Röjkniv/Machete med ryggfäste?

Richard B  
#695259 Jo man vill att otympliga saker som väger är nära 'core' delen av kroppen för stabilitet. Jag tror att antingen kollar man upp hur man gör ett skydd för röjkniv i läder och sätter nylonband med bälte ihop med det. Här är exempel på machete skydd, dom flesta har machete på ryggen utomlands så det bör finnas sån om man googlar. https://www.tacticalstore.se/knivar-ver ... te-sheath/

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).