lör 19 dec 2020, 17:54#687966Min fru brukar säga att är det inte skyltat annorlunda så kan man utgår från att allt är förbjudet i Sverige.
Så jag undrar om någon vet om man vågar ta med sig en tvättbjörnspäls från landet i väst? Den är såklart behandlad ungefär som en fårpäls.
Har mailat tullen men jag vill ha svar NU! 😉
💪 🌳
Jakt och Fiske
Ta in päls av tvättbjörn?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 19 dec 2020, 18:03#687968
Är det från Norge eller från Danmark du menar? 😉
MVH
Alias
Elmhult skrev:Min fru brukar säga att är det inte skyltat annorlunda så kan man utgår från att allt är förbjudet i Sverige.
Så jag undrar om någon vet om man vågar ta med sig en tvättbjörnspäls från landet i väst? Den är såklart behandlad ungefär som en fårpäls.
💪 🌳
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
lör 19 dec 2020, 18:06#687970
Utah, USA. Skjuten av Matt 😉 🌳
alias skrev:Elmhult skrev:Min fru brukar säga att är det inte skyltat annorlunda så kan man utgår från att allt är förbjudet i Sverige.
💪 🌳
MVH
Alias
Utah, USA. Skjuten av Matt 😉 🌳
TS
lör 19 dec 2020, 18:14#687975
MVH
Alias[/quote]
Precis.... den har simmat västerut från Norge till USA, därav namnet tvätt-björn.
alias skrev:
💪 🌳
MVH
Alias[/quote]
Precis.... den har simmat västerut från Norge till USA, därav namnet tvätt-björn.
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
lör 19 dec 2020, 18:30#687979Allt beror ju på beredning!
Det är inga problem att få över troféer mellan dessa länder. Men det krävs att det ör en auktoriserad konservator och införsel tillstånd.
Vi kunde skicka våra fårskinn till staterna efter att vi hade med intyg från skinnberedaren.
Det är inga problem att få över troféer mellan dessa länder. Men det krävs att det ör en auktoriserad konservator och införsel tillstånd.
Vi kunde skicka våra fårskinn till staterna efter att vi hade med intyg från skinnberedaren.
lör 19 dec 2020, 19:25#688002
H Görings gosedjur, nu en landsplåga.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE ... ensk-natur
Tåndemåla skrev:Kan ni inte ta någon från Tyskland?🤔
H Görings gosedjur, nu en landsplåga.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE ... ensk-natur

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).