Skogsnyheter

Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

224 inlägg 27877 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Fredrik Reuter  
#686674 Trots starka reaktioner som fått många företag att sluta ge ut nakenkalendrar till lant- och skogsbruket så lever de kvar. Det senaste exemplet kommer från Halland där lantbrukaren Helen Johansson fick en nakenkalender i paketet med reservdelar till sin grävmaskin. Det var företaget Frillesås Bil och Traktor som skickade med nakenkalendern med reservdelarna.

Helen Johansson intervjuas av SVT och du kan se klippet nedan. Hon säger bland annat att hon inte är intresserad av nakna kroppar när hon bedriver sin verksamhet utan efterlyser istället kanske information om ny teknik eller nya maskiner. Vidare ställer hon frågan hur lantbruket ska kunna locka till sig en ny generation lantbrukare när i detta fallet kvinnor objektifieras för sina kroppar och exempelvis inte för sitt intellekt.

Här kan du se hela intervjun samt även svaret från Frillesås Bil och Traktor som inte reflekterat över frågan om nakenkalendrar och tycker att bilderna är vackra.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halla ... -ar-vackra
Bilden är en skärmdump från SVT.se




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686675 Men va f.. Släng den då och sluta gnäll..
Kränkthet och gnäll.. Dagens vanligaste folksjukdom.. Kränkthet.

Vad är det att ens bry sig om?
Och media som springer arslet av sig för trams..
Men att kritisera och argumentera emot myndigheter och regeringsbeslut det vågar de inte..

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Fredrik Reuter  
#686677 Men vinterrojarn, det du skriver vore som om jag skulle skriva till dig att sluta kommentera saken här i tråden för du blir kränkt? Meta?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Tonfisk  
#686679 År 2020 och det finns fortfarande....🤦‍♂️

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

80-90  
#686680 Jobbar inom ett kvinnodominerade yrke . Där hänger det bilder av män i alla olika former å färger ! Med mer eller mindre kläder på . Ingen skriker om utnyttjande å missbruk!! Kan någon förklara för mej varför det är så ???

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686683
Fredrik Reuter skrev:Men vinterrojarn, det du skriver vore som om jag skulle skriva till dig att sluta kommentera saken här i tråden för du blir kränkt? Meta?


Nä då jag blir inte krängt, jag blir trött.
Trött på att man hela tiden måste visa upp sin feminism, som inte är feminism egentligen.
Det är inget you go girl över detta, det är bara fjant.

Att jag ska sluta kommentera är en helt annan sak, då jag ger min åsikt.
Detta är ingen åsikt det är ett agerande i media.
Media själv har inte kommit dit och visat henne denna kalender, utan HON har ringt till media för att skapa medial uppmärksamhet..

Det är bara krängta som håller på detta sätt.
Jag är inte och kommer inte vara krängt.
Jag ger dock min personliga åsikt vilken är inom min fulla rätt att göra.
Och den är,,, lägg ner detta och släng det ni inte vill se, låt andra ha dessa kalendrar om de vill..

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686684
80-90 skrev:Jobbar inom ett kvinnodominerade yrke . Där hänger det bilder av män i alla olika former å färger ! Med mer eller mindre kläder på . Ingen skriker om utnyttjande å missbruk!! Kan någon förklara för mej varför det är så ???


Därför att män inte har behov av you go boy attityden... Kvinnor har det och spelar på feminist korten...

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686685
Tonfisk skrev:År 2020 och det finns fortfarande....🤦‍♂️


Kommer finnas 2021 också.
Riktigt bra att stort utbud finns.
Så alla får välja sin smak.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686686
Fredrik Reuter skrev:Men vinterrojarn, det du skriver vore som om jag skulle skriva till dig att sluta kommentera saken här i tråden för du blir kränkt? Meta?


Du läs verkligen vad människan säger, och läs vad Gudrun Schyman och hennes hantlangare säger.. Ingen skillnad emot när förra kalendern diskuterades.. Samma gamla tugg...
Objektivitet.. Jo Jävlar ja..
Opartisk agenda i statlig media?..
Nä.... Vänstervrid och feminism... 👎 👎

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Torbjörn Johnsen  
#686687 Jag skulle nog inte direkt klassa mig som vänstervriden på något sätt men tycker ändå inte att nakenkalendrar hör hemma i 2000-talet. Vi borde ha kommit lite längre från grottstadiet vid det här laget, eller?

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686689 Inom vad är det vi ska ha kommit längre?
Jämställdhet?..
Åh då har vi frångått frågans utgångspunkt..
Det var inte det detta handlade om..då är det politiska värderingar ändå som ligger bakom..

Illa. Illa.
Nä det är upp till var och en vad man har på väggarna, vissa har Lenin, andra en naken kvinna, tredje en man med snoppen i handen.. Valfritt

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686692 Säg mig vad är skillnaden på detta och detta?..

Ny testskylt hos optikern

Ingen alls, allt ligger i betraktarens ögon.
Och värderingarna med...
Och kom inte med, åh det där var flera år sedan.
De argumenten är bara dåliga.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Fredrik Reuter  
#686698
vinterrojarn skrev:Nä.... Vänstervrid och feminism... 👎 👎


Om vi bortser från "vänstervrid", vad är det du tycker är fel med feminism?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686702 Feminismen i sig är ju bra, kvinnlig rösträtt mm.
Att man ska räknas som människa och inte som slav eller objekt att köpslå om.

Men det som idag kopplas till feminism är en vänstervriden historia med politiska åsikter.

Det går inte att bortse ifrån att i denna fråga är kalendern uppskattad, och ja nu råkade den komma hem till denna person som slog på trumman och startade ett drev.
Men vad är det som säger att hennes man inte ville ha denna kalender, men inte vågade stå för det inför frun?..

Det är inget att fjanta om, lägg skiten åt sidan om man inte vill se.
Alla kanske inte vill ha godis heller i sina paket man får från leverantörerna men ingen klagar vad jag vet..
Eller har ni sett något drev i media om Ahlgrens bilar, gott och blandat som skall bojkottas för detta, hu det finns för många feta barn i Sverige, då kan man ju inte göra så här.... Bla bla..

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

FredrikB  
#686706 En sund åsikt om nakna kvinnor på en kalender.
Några åsikter om dess olämplighet eller inte.
Klaaaaboooommm... Något fullsndigt exploderar till skogsforums världskrig. Sandlådenivån på mycket i denna tråden är skrämmande.

Kan ni ta och skärpa till er litegrann i era sätt att föra diskussioner.
Tänk om man sitter här och rekommenderar skogsforum.se till nybliven kogsägare som dessutom är kvinna. Vi sitter och pratar om all bra information som finns på denna sidan. Sen vips hamnar vi i denna tråden. Jag hade skämts ihjäl mig över att rekommendera hit och sen visa upp detta "mästerverk."

Om man blir så jäkla upprörd hela tiden. Snälla skriv inte massa strunt. Livet blir bättre för alla parter på forumet. Trevlig eftermiddag på er. 🌲 🌳 🚜 😇

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).