Skördare

2020 års skördare ..men ändå 1980 i palettbord

4 inlägg 1927 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

2020 års skördare ..men ändå 1980 i palettbord

old log  
#681313 john deere skördare är en topp modern maskin på alla sätt, driftsäkra och förarkomfortabla ....men varför trilskas dom med att ha dessa omoderna paletter och spakar. Alla andra skördare av 2020 års konstruktion har minispakar med 5 knappar i varje och dessutom möjlighet att programmera var och en av dessa med flera val. Man kan i stort sätt köra alla viktiga funktioner i maskinen utan att släppa spaken och söka knappar nere på palett bordet. Men kör man john deere maskin så ska man göra fingervalsen runt varje palett bord i sökning av rätt knapp för de val man ska göra hela dagen. Galenskap och tjurighet av större mått får man väl leta efter. Måste väl finnas fler maskinförare som störs av detta tycker jag 🤬 🤔 👎



   TS
Avatar Fallback

Re: 2020 års skördare ..men ändå 1980 i palettbord

tallen100  
#681319 Dom flesta som är inkörda på det tycker troligtvis att det är perfekt. 😉

Avatar Fallback

Re: 2020 års skördare ..men ändå 1980 i palettbord

old log  
#681331 Jo så är det nog...men ändå vore det väl bättre med nått som sitter i de allra flesta maskiner..me tanke på att man kanske byter arbetsgivare eller maskin..då slipper man inlärningssvårigheterna med detta system..och till låter mej själv tro att den mest inbitna john deere älskare kommer att upptäcka att ny tänk kan vara jäkla skönt och lättsamt 😉

   TS
Användarvisningsbild

Re: 2020 års skördare ..men ändå 1980 i palettbord

Kaffespill  
#681352 Lite har ju ändrats. Nu kapar man ju med vipan både i fällkapet å när man apterar. Det gick inte på ösa maskinerna. Men annars är ju det nästan lika dant.😊

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).