sön 15 nov 2020, 21:29#680055
Vet inte mått men kan väl mäta men cirka 2m x 1,5 m och höjden ca 3m från mark. Den går precis in i ladan men då vill jag ha den i lastarn så jag kan smyga in rökröret.
Rökröret är löstagbart ur milan så vid transport lyfter jag bort milan och drar ner rökröret så får jag ner höjden. Det är lite fippel men inte så dumt heller. Så en lätt kamin är inte fel.
Inte alltid men det ökar varianter på matsäck enormt. Förr körde jag inverter i bilen men det var för mycket bekymmer. Minsta problem med batteritvå och det gick inte. Elverket har litet tak och klarar sig fint låter jag bara bli att leka huvud axlar knä och tå under micron tar den ingen plats.
Här finns lite mer :
Diabetiker i skogen - Dina mattips och tips i allmänhet.Jo ett hembygge. 4 opelhjul. Finns nav på jula passande opel för typ 150kr. Jag anser det ska vara boggie i skogen. Men det blir avvägning för man vill ha kojan låg för tyngdpunkten men hög för framkomligheten. Idag hade jag nog köpt en gammal skogsvagn för en billig peng och byggt på men för ca 35 år sedan när far gjorde den var de inte så billiga
Sundelius byggde en på befintlig kärra
SkithusetJag ser inte riktigt hur en lyftbar kojja löser mina problem kontra de den skapar. Tanken är nu att köra ut kojan och verktygslådan i en vända (se senaste du byggde alldels strax) för jag vill ofta ha kojan så jag kan hugga innan det är dags för vagnen.
Det är knepigt att finlira i skogen tycker jag så istället för vagnstyrning så får jag koppla om den fram om jag ska parkera. Viktigt att parkera så man vänder när man hämtar den.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...