Skogsnyheter

Film om trädet asp vinner pris

6 inlägg 2221 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Film om trädet asp vinner pris

Fredrik Reuter  
#679102 En interaktiv film om trädslaget asp och som beställts av Skogforsk och SLU har nu vunnit Publishingpriset i kategorin för utbildnings- och instruktionsfilmer. Filmen är gjord av Bitzer produktion och har finansierats av Skogssällskapet och FORMAS.

I filmen och aspen får man en rejäl dos av kunskap om trädslaget asp och också hur viktigt detta trädslag är ur ett miljöperspektiv. Jan Weslien (Skogforsk), Lena Gustafsson (SLU) och Bengt Ehnström intervjuas och förmedlar kunskap i filmen som för övrigt är interaktiv. När det dyker upp textbubblor i filmen kan trycka på dessa. Då pausas filmen och man kan få mer information om ett ämne.

Juryn i publishingpriset motiverar vinsten i kategorin till: "För bra ljudmix, vackert filmfoto och nyskapande interaktivitet".

Som sagt, filmen är mycket sevärd och vill du titta på den så kan du göra det här: https://www.skogskunskap.se/aspen

Mer information om vinsten och tävlingen: https://publishingpriset.org/vinnare-2020-film/
Bild på asp (från Hasaro)




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Film om trädet asp vinner pris

anersimyra  
#679144 Trevligt..👍🙂 mindre trevligt är dock att samtliga filmer går att se med undantag för just filmen om Aspen..😮

Användarvisningsbild

Re: Film om trädet asp vinner pris

Fredrik Reuter  
#679158 Går den inte att se?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Film om trädet asp vinner pris

fendt311  
#679177 För mig funkade den.

Användarvisningsbild

Re: Film om trädet asp vinner pris

anersimyra  
#679179
Fredrik Reuter skrev:Går den inte att se?

Det funkar på telefonen men inte med iPad..🤔

Användarvisningsbild

Re: Film om trädet asp vinner pris

anersimyra  
#679181 Det löste sig genom att starta om paddan..👍🙂

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).