Skogsekonomi

Tips sökes för revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköping

6 inlägg 2724 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tips sökes för revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköping

Faun  
#676587 Jag är nybliven skogsägare med enskild firma och skog på ca 60 ha. Efter att ha avverkat inser jag att jag behöver hjälp av en revisor. Efter att ha talat med LRF inser jag att de är för dyra.

Därför behöver jag tips på en bra och prisvärd revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköping som kan kan redovisning för skog.

Tips mottages tacksamt!

(Jag skrev tidigare att det var Södra som jag hade fått pris från vilket var ett misstag.)


Senast redigerad av Faun tor 29 okt 2020, 19:16, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Tips sökes för revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköp

alias  
#676589
Faun skrev:Jag är nybliven skogsägare med enskild firma och skog på ca 60 ha. Efter att ha avverkat inser jag att jag behöver hjälp av en revisor. Efter att ha talat med Södra förstår jag att de är för dyra.

Därför behöver jag tips på en bra och prisvärd revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköping som kan kan redovisning för skog.

Tips mottages tacksamt!


Då du bedriver näringsverksamhet/enskild firma så ska du inte ha en revisor utan en redovisningskonsult.

En redovisningskonsult hjälper dig att upprätta bokföring och ev. deklaration.

En revisor däremot skall vara en fristående/oberoende part som reviderar (granskar) den redan upprättade bokföringen och bokslutet i t.ex. ett aktiebolag.

Vad innebär "för dyra" i kr/år?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Tips sökes för revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköp

Faun  
#676594 Tack för förtydligandet. Det stämmer naturligtvis att jag inte behöver ha en auktoriserad revisor.

LRF sa att de skulle fakturera ca 10 000 per år ex moms för hjälp med deklarationen. Det tyckte var mycket med tanke på att vi kommer att ha under 30 transaktioner per år.
Senast redigerad av Faun tor 29 okt 2020, 19:13, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips sökes för revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköp

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676596 Kolla runt lite i Gislaved, runt 5000:-/år borde du kunna hitta någon för.

Användarvisningsbild

Re: Tips sökes för revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköp

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676597 Viste inte att södra gör deklarationer och då jobbar jag för företaget!😳

Användarvisningsbild

Re: Tips sökes för revisor i Göteborg, Gislaved eller Jönköp

Faun  
#676598 Inser att det inte var Södra utan LRF. Ursäkta för misstaget.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).