Skogsnyheter

Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurger

13 inlägg 2692 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurger

Fredrik Reuter  
#676420 Världens största e-handelsbolag, Amazon, har nu öppnat upp i Sverige. Detta genom att fylla på sin Svenska sajt amazon.se med produkter. Det finns sju sidor med produkter om man söker på "motorsåg" och det är en blandning av nya produkter och reservdelar till motorsågar.

Men det som kanske är mest uppseendeväckande är att Amazon verkat köra Google Translate på hela sitt produktsortiment. En sågverksjigg för motorsåg blir en kvarn för motorsåg (mill) och stångsågar har blivit polsågar. Arborister kallas trädkirurger och så fortsätter det.

Hittar du antingen en rolig översättning eller någon spännande produkt så skriv gärna några rader här i tråden.

https://www.amazon.se/




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

totte  
#676422 OKBY L7T tändstickskit – luftfilter + L7T tändstickskit för Husqvarna 340 345 346 350 351 353 motorsåg: https://www.amazon.se/OKBY-L7T-t%C3%A4n ... ent&sr=1-2

Avatar Fallback

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

r93  
#676423 Rena katastrofen.

https://www.amazon.se/kroppsdel-Reparat ... 061&sr=8-1

Jag har även försökt leta efter seriösa saker men språket är så bedrövligt att man kan undra om dom är utsatta för någon hackerattack.

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

Fredrik Reuter  
#676424 Det kan vara ett PR-trick också. Extremt smart sätt att få folk till sajten!

   TS
Avatar Fallback

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

r93  
#676428 Tveksamt, försökte leta efter kikarsikte, men beskrivningarna var så snurriga att en människa vid sina sinnes fulla bruk aldrig skulle beställa något.

Jag har sett fram emot amazon i Sverige, men nu så kommer jag nog aldrig gå in där mer.

Priserna var ju inget att hurra över heller på dom prylarna jag tittade på.

Det kan nog vara så som endel experter har uttalat sig om, att vi i Sverige är oerhört långt framme när det gäller näthandel.

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

anersimyra  
#676429 Förgasare till elmotorsåg har de även i sitt sortiment..😛

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

anersimyra  
#676430 En kuverttrumma måste man ju bara ha... https://www.amazon.se/Kuverttrumma-kedj ... 4&sr=8-128

Avatar Fallback

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

r93  
#676435
anersimyra skrev:Förgasare till elmotorsåg har de även i sitt sortiment..😛


Dessutom är den "anti-rynkbeständig"


"Elektrisk motorsåg ljuddämpare avgasbulttpackningskit, enkel att installera, kan ersätta skadade delar direkt.
Detta ljuddämpartillbehör passar perfekt till Husqvarna 372 365 362 371 XP motorsåg.
Stabil och pålitlig prestanda, hög säkerhet, kan effektivt minska arbetsbuller.
Tillverkad av högkvalitativt järnmaterial, robust och hållbar, slitstark, slitstark, anti-rynkebeständig.
Professionell tillverkning, utmärkt hantverk, hög precision, mycket matchande med originalutrustningen."

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676437
Fredrik Reuter skrev:Det kan vara ett PR-trick också. Extremt smart sätt att få folk till sajten!


Är nog bara gammal hederlig amerikansk ignorans. Deras översättningar är såklart korrekta så de behöver inte dubbelkollas 😎

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

Torbjörn Johnsen  
#676439 Fler exempel och nu uppmärksammas Amazons värdelösa översättningar ganska brett:

https://www.resume.se/kommunikation/var ... -valdtakt/

Kattmat med kalsong och ännu värre grejer?

Anledningen anses vara att olika leverantörer använder översättningshjälpmedel utan att någon som helst aning om det är rätt eller ej.

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

anersimyra  
#676445
r93 skrev:
anersimyra skrev:Förgasare till elmotorsåg har de även i sitt sortiment..😛


Dessutom är den "anti-rynkbeständig"


"Elektrisk motorsåg ljuddämpare avgasbulttpackningskit, enkel att installera, kan ersätta skadade delar direkt.
Detta ljuddämpartillbehör passar perfekt till Husqvarna 372 365 362 371 XP motorsåg.
Stabil och pålitlig prestanda, hög säkerhet, kan effektivt minska arbetsbuller.
Tillverkad av högkvalitativt järnmaterial, robust och hållbar, slitstark, slitstark, anti-rynkebeständig.
Professionell tillverkning, utmärkt hantverk, hög precision, mycket matchande med originalutrustningen."

😂 det skulle aldrig falla mig in att beställa något från det företaget som ju påminner om ett gigantiskt Buttericks!!!!

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

anersimyra  
#676448 😅😅😅😅😅 de säljer ett vykort med en tupp på framsidan. Beskrivningen av den stora tuppen blev: massiv kuk.

Användarvisningsbild

Re: Amazon har öppnat, sågkvarn och polsågar för trädkirurge

anersimyra  
#676451 😅 prismässigt ligger de över svensk fackhandlare på astronomiska teleskop.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).