Motorsåg och handhållet

HVA 550 XPG dör på tomgång

195 inlägg 87320 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

halvproffs  
#605049 Om du är så besviken på sågen.så skänk den till någon forummedlem så kommer både sågen och historien om den att leva vidare! Finns många här på forumet som fixar den, det är jag säker på.
Till Tassap. Stone 66 han emellan. Kom röjan emellan å.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Avslutat-02  
#605050 Som skrivet jag hjälper dig gärna med sågen,vill du inte ha den så hjälper jag dig att sälja den om du vill.
Vill du ha den tillbaka efter reparationen så går det jättebra.

Men släng inte maskinen...
Ge någon en chans att hjälpa till först.

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Tassap  
#605839 Uppdatering:
Efter att ha blivit duktigt besviken på min gamla såg beslutade jag mig ändå för att ge hva en ny chans.En ny såg,exakt likadan som min gamla inhandlades och har anlänt.Jag gillar sågen för det är bra klipp i den och en tjusning att höra den jobba.Allt frid och fröjd och jag har bestämt att laga den gamla också,jag har ju ändå varit inne på att köpa ytterligare en såg att användas vid lossågning eller annat behov när det kan vara bra med två maskiner.Trevlig Helg till alla som gett trösterika kommentarer!

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Tassap  
#605841
vinterrojarn skrev:Som skrivet jag hjälper dig gärna med sågen,vill du inte ha den så hjälper jag dig att sälja den om du vill.
Vill du ha den tillbaka efter reparationen så går det jättebra.

Men släng inte maskinen...
Ge någon en chans att hjälpa till först.

Jag är ovan vid att navigera i forumet men fick ditt meddelande och läste det men lyckades nog att radera det.Skicka samma meddelande igen så har jag det i åtanke när jag skall reparera det gamla såget.
Tack på förhand!

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Avslutat-02  
#605950 Skickar nytt pm, imorgon möjligt. Är för trött och less efter att ha suttit på sjukhuset och väntat på att man skulle väcka min morbror, efter ca 4 tim så verkar det som om han klarar att andas själv..

Men ena lungan är paj och fortfarande innehåller mat, så prognosen är dålig...

God kväll

Användarvisningsbild

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

totte  
#605977 Tråkigt röjarn, hoppas på det bästa. Vila dig så du orkar påfrestningarna.

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Stejo  
#676039 Hej!
Har samma efarenhet av en tidig 550XPG. I början tjuvstannade den om jag gasade försikigt, ej om jag snabbt gav fullgas. Detta försvann senare kanske för att den blev inkörd. Nu har jag problemet med att den kan vara svårstartad efter avbrott. Man måste snabbt ge full gas efter start, helst vara två där den ena gasar. Snabbtomgång som på gamla sågar verkar inte finnas.

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Avslutat-02  
#676043 Du menar halvgas läge?
Det ska finnas på sågen.

Dra ut chocken och lyft, sedan tryck ner knappen ett hack när den tänt.
Efter det så ska halvgas läget vara aktiverat på sågen...

Annars är det något fel.

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Amatörhuggare 62  
#747036 Mi gamle goe 550Xpg.
Som ä så,lajomer, te halvstore snöbrotta.
Vill ej mer 🤔
Ho gick med, förhöjd tomgång, så länge en kvista, släpper aldrig ner precis tomgång. Satte man i kroken,eller flytta sig do ho. Men starta första halvrycket, å så likadant. Andre tanken eller ho , blev varm. Gick ho bätter.
Men nu sa ho Bupp.
Bytt sockerbit, tändstift å filter. Å draje, så ja ä totalslut. 😤 🤬 Säjer inte käft.
Tändboxen ??
Mvh Amatörhuggarn

Användarvisningsbild

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Klyv Bixby  
#747045 Såg på Donny Walker på youtube om 550isar. Där kablarna från tändmodulen viker igenom plasten in mot förgasaren brukar dom nötas av, kolla där 😉

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Amatörhuggare 62  
#747047 Kollar i morgon
Tack 👍

Användarvisningsbild

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Klyv Bixby  
#747049


Här hittade jag länken klippet 😀

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Amatörhuggare 62  
#747104 Bra film 👍 Den kablen ska kollas snart.
Vilka lagom svärd, som hänger i bakgrunden 👍

Användarvisningsbild

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Klyv Bixby  
#747157 Hunnit felsöka?

Avatar Fallback

Re: HVA 550 XPG dör på tomgång

Amatörhuggare 62  
#747165 Kommit lite i mellan, idag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).