Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vimek Demotour hösten 2020

33 inlägg 5822 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vimek Demotour hösten 2020

Torbjörn Johnsen  
#672199 I brist på skogsmässor i år så är många företag aktiva med egna, coronasäkrade demoaktiviteter. Nu kör Vimek en demorunda som de började i veckan nere i Småland. Jag hade tänkt besöka den men annat kom tyvärr emellan. Den 30 oktober har Vimek en visning utanför Umeå. Är det hemma hos dig @svampbob ?

Ni hittar alla demotillfällen på Vimeks sajt här.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

svampbob  
#672201
Torbjörn Johnsen skrev:I brist på skogsmässor i år så är många företag aktiva med egna, coronasäkrade demoaktiviteter. Nu kör Vimek en demorunda som de började i veckan nere i Småland. Jag hade tänkt besöka den men annat kom tyvärr emellan. Den 30 oktober har Vimek en visning utanför Umeå. Är det hemma hos dig @svampbob ?

Ni hittar alla demotillfällen på Vimeks sajt här.


Det stämmer det är mina maskiner som kommer att rulla och hemma hos mig. Jag ska försöka hinna förbi själv en stund också.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

svampbob  
#675340 Är det någon från Skogsforum som planerar att komma förbi och titta hemma hos mig nästa fredag.
Kaffe och vackert väder utlovas.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

vedmalen  
#675804 Får se om det hinns. Ska ner till Umeå på torsdag, men vidare på fredag eftermiddag. Men kanske hinner en sväng på förmiddan.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

svampbob  
#675809
vedmalen skrev:Får se om det hinns. Ska ner till Umeå på torsdag, men vidare på fredag eftermiddag. Men kanske hinner en sväng på förmiddan.


Ja kom förbi på en kaffe och en titt på maskinerna.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

vedmalen  
#675845 Kör en 608 biokombi nu och pysslar på med lite tomt jobb, klipper diken och åkerkanter och mindre gallringar och hugger manuellt. Håller på med en 1ha parkhuggning nu. Så för det räcker den ju till, men alltid roligt med nyare. Tur det är gratis att titta 😀

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675872
vedmalen skrev:Kör en 608 biokombi nu och pysslar på med lite tomt jobb, klipper diken och åkerkanter och mindre gallringar och hugger manuellt. Håller på med en 1ha parkhuggning nu. Så för det räcker den ju till, men alltid roligt med nyare. Tur det är gratis att titta 😀


Hur flyttar du den mellan jobb?

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675874
svampbob skrev:
Torbjörn Johnsen skrev:I brist på skogsmässor i år så är många företag aktiva med egna, coronasäkrade demoaktiviteter. Nu kör Vimek en demorunda som de började i veckan nere i Småland. Jag hade tänkt besöka den men annat kom tyvärr emellan. Den 30 oktober har Vimek en visning utanför Umeå. Är det hemma hos dig @svampbob ?

Ni hittar alla demotillfällen på Vimeks sajt här.


Det stämmer det är mina maskiner som kommer att rulla och hemma hos mig. Jag ska försöka hinna förbi själv en stund också.


Hur flyttar du dina maskiner?

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

svampbob  
#675931
Uvskogen skrev:
svampbob skrev:
Torbjörn Johnsen skrev:I brist på skogsmässor i år så är många företag aktiva med egna, coronasäkrade demoaktiviteter. Nu kör Vimek en demorunda som de började i veckan nere i Småland. Jag hade tänkt besöka den men annat kom tyvärr emellan. Den 30 oktober har Vimek en visning utanför Umeå. Är det hemma hos dig @svampbob ?

Ni hittar alla demotillfällen på Vimeks sajt här.


Det stämmer det är mina maskiner som kommer att rulla och hemma hos mig. Jag ska försöka hinna förbi själv en stund också.


Hur flyttar du dina maskiner?


Skotaren kör jag efter vägen när jag har något uppdrag inom 10-15 km. Sätter på backspeglar och ramp för belysning bak. Skördaren har jag inga uppdrag för utanför byn men ska den iväg så blir det trailer.
När jag sålde förra skotaren och köpte den nuvarande skotaren så fick de åka Schenkerbil. Har ett par aluminiumramper att köra av och på med.

Det var tänkt att jag skulle ha fått hem en 404 med Nisula aggregat i veckan men den blev kvar i södra Sverige ett tag till så det blir "bara" en skördare nu på fredag.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675955 Hmm, låter görbart! Demoturen ska visst komma till Rättvik. Funderar lite på en combo....
Ifall jag hittar en trovärdig logistiklösning.

Avatar Fallback

Re: Vimek Demotour hösten 2020

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675959 Till Rättvik har jag inte så toklångt. Vad kostar en 404?

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

vedmalen  
#675970
Uvskogen skrev:
vedmalen skrev:Kör en 608 biokombi nu och pysslar på med lite tomt jobb, klipper diken och åkerkanter och mindre gallringar och hugger manuellt. Håller på med en 1ha parkhuggning nu. Så för det räcker den ju till, men alltid roligt med nyare. Tur det är gratis att titta 😀


Hur flyttar du den mellan jobb?

Jag har en dolly som jag kör upp framändan på och friar drift och midja till vagnen. Har dragit den med både pickup och traktor. Smidigt flytta själv när man har en rutt att köra. Längre än 3 mil lejer jag växlare.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

svampbob  
#676018
Uvskogen skrev:Hmm, låter görbart! Demoturen ska visst komma till Rättvik. Funderar lite på en combo....
Ifall jag hittar en trovärdig logistiklösning.


Jag vet inte om Duon går att registrera så att den får köras på allmän väg annars är det väl bara att dra den på trailer efter jordbrukaren.

Avatar Fallback

Re: Vimek Demotour hösten 2020

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676023 Den är väl motorredskap så att den kan hjulas som vilken skördetröska eller lastmaskin som helst?

Användarvisningsbild

Re: Vimek Demotour hösten 2020

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676207
Skogsola skrev:Till Rättvik har jag inte så toklångt. Vad kostar en 404?

Hade fel, det var Malwa som kommer till Rättvik.
Vimek duo m fl. kan man kolla på utanför Uppsala i november. Ska nog dit.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).