Skogsnyheter

Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

17 inlägg 3916 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Fredrik Reuter  
#669457 Skogsstyrelsen startar nu ett pilotprojekt som innebär att alla som ringer till en medarbetare på Skogsstyrelsen istället kommer till en skoglig kundtjänst. Syftet är att fler som ringer till Skogsstyrelsen ska få svar på sina frågor vid första kontakten.

Projektet startar idag i Dalarnas, Gotlands, Gävleborgs, Stockholms, Uppsala, Värmlands, Västmanlands och Örebro län.

Alla samtal till medarbetare i dessa län kommer kopplas till den skogliga kundtjänsten. Direktnumret till kundtjänsten är 010-45 77 180.

Det ska bli intressant att se hur detta kommer fungera. Det är ju kanon om man får svar på sina frågor direkt givetvis men för de som har haft en mer personlig kontakt med en medarbetare kanske det blir lite krångligare?

https://www.skogsstyrelsen.se/nyhetslis ... ga-fragor/




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

uffejohan  
#669465 Blir väl med Skogsstyrelsen som med bankerna, de vill inte ha några fysiska kunder.....

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

bgl  
#669469 Kan bli fler liknelser med bankerna:
Uppsägning av ytterligare ett par hundra tjänstemän!

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Avslutat-02  
#669478 Ytterligare en liknelse..
Svindleri med skattemedel.. Bör falla in när ss åker runt och beslagtar skogsmark..

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

halvproffs  
#669522 Hörde på lokalradion idag att Skogsstyrelsen ska flyga lågt med helikopter för att kontrollera om skogsägare gjort avverkningar utan tillstånd.
Gällde visst hela Gävleborgs län om jag inte hörde fel.
Bäva månde ni som jag som kanske har huggit 0,52ha utan tillstånd.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Avslutat-02  
#669529 Nä ingen avverkning, dock gett tusan i att plantera på 1 ha.
Där är det fullt med lövsly nu.. Precis som jag ville.. Snart dags att röja björken.. 👍

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

isteskog  
#669547
halvproffs skrev:Hörde på lokalradion idag att Skogsstyrelsen ska flyga lågt med helikopter för att kontrollera om skogsägare gjort avverkningar utan tillstånd.
Gällde visst hela Gävleborgs län om jag inte hörde fel.
Bäva månde ni som jag som kanske har huggit 0,52ha utan tillstånd.

Vore bättre att de inventerade granbarkborreskador i reservaten i stället!! 😤

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Avslutat-02  
#669549 Det ger väl inga böter heller...
Mycket bättre att leva upp till sitt myndighetslöfte till MP, och anmäla skogsägare för petitesser...

Att jaga barkborrar, kostar bara pengar och gynnar skogsbruket, så jobbar inte skogsstyrelsen..

Men jag håller med dig iste...

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

SHR  
#669553 Kan man tänka sig att det blir mer tidseffektivt och ger mer tid för personliga kontakter för de som är fältpersonal?
Förutsatt att de frågor som besvaras via telefon är av allmän art och inte handlar om ex. "stenröset som vi pratade om när vi var ut i skogen i våras". Sådana frågor borde ju rimligtvis kopplas vidare till sin aktuella skogsrådgivare.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#669611
halvproffs skrev:Hörde på lokalradion idag att Skogsstyrelsen ska flyga lågt med helikopter för att kontrollera om skogsägare gjort avverkningar utan tillstånd.
Gällde visst hela Gävleborgs län om jag inte hörde fel.
Bäva månde ni som jag som kanske har huggit 0,52ha utan tillstånd.


Märkligt. Det lär de redan se när de jämför satellitbilder år från år. Låter mest som ett skrämskott. Så ska vi inte ge myndigheterna bollen i såna här frågor med att prata om tillstånd. Däremot så har vi anmälningsplikt.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Avslutat-02  
#669613 Borde inte skogsstyrelsen ansöka om tillstånd att få göra av med skattemedel i onödan..
Skog som avverkats har ju givit staten skatt till kassan, och moms.. Då bör man vara tyst... Väldigt tyst...

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Fredrik Reuter  
#669616 Nu blev det off-topic här men:

Skogsstyrelsen genomför avsyning av beslut enligt §30 Skogsvårdslagen med helikopter, det vill säga uppföljning av hur hänsyn efter avverkning har utförts. Utöver detta kontrolleras otillbörlig påverkan av biotopskydd.


Ref ang lågt flygande helikopter i Gävleborg: https://www.skogsstyrelsen.se/nyhetslis ... gavleborg/

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Avslutat-02  
#669632 Jo det brukar ju heta att det är effektivare.. Men är egentligen bara svammel för att kunna kontrollera mera....

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#669651 Till huvudfrågan: Vill man prata med skogsstyrelsen? På den tiden de var kunniga rådgivare kunde det vara befogat men sen de blev biotoppoliser så kan det kvitta.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen testar skoglig kundtjänst i telefon

PinusScania  
#669655
Fredrik Reuter skrev:Nu blev det off-topic här men:

Skogsstyrelsen genomför avsyning av beslut enligt §30 Skogsvårdslagen med helikopter, det vill säga uppföljning av hur hänsyn efter avverkning har utförts. Utöver detta kontrolleras otillbörlig påverkan av biotopskydd.


Ref ang lågt flygande helikopter i Gävleborg: https://www.skogsstyrelsen.se/nyhetslis ... gavleborg/


Någon som vet vilka andra län det gäller?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).