Traktorer och processorer

Valmet 6600

39 inlägg 6493 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Grålle52  
#668367 Tycker den känns för billig.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Crillelindgren  
#668368 Vad grundar du det på?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Grålle52  
#668379 På att det är väldigt sällan de är under 200’. Särskilt en så eftertraktad modell som 6000-serien

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Crillelindgren  
#668380 Okej. Har även erbjudande om att köpa en 6550 twintrac, dock 300+ moms så känns lite saftigt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Grålle52  
#668381 Hellre gråta en gång än varje gång 😎

Vad är 6550 för år och timmar?

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Crillelindgren  
#668382 2004, 5500h

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 6600

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#668385 Nu vet jag inte hur mkt du har tänkt använda traktorn i skogen men twin trac och hitech blir nåt helt annat att köra med än en utan.
Du slipper många gånger att svänga runt stolen, du kör helt enkelt bakvänd genom en gallring etc och lastar, du rullar mellan vältorna på avlägget bakvänd.
Hitech innebär då att fram/back o handbroms sitter som en spak på rattstången, inget trevade snett bakom dej för att få i eller ur växel vid förflyttningar.
Att köra i skogen blev mkt smidigare för mej när jag bytte bort 805an till min 6550 m twin trac, blev kanske en partsinlaga 😉

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Crillelindgren  
#668389 Ja det är som natt och dag det där, har själv kört denna lite grann och trivs som fisken i vattnet med den. Har dock inte tillräckligt för motivera det priset känns de som.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 6600

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#668390
Grålle52 skrev:Hellre gråta en gång än varje gång 😎
?

Kan bara hålla med grålle52 men som sagt de är din spargris som ska plundras 😎

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Grålle52  
#668401 Frågan är ju hur dålig den egentligen är om priset är så lågt. Alla vet ju vilket andrahandsvärde de har.

Avatar Fallback

Re: Valmet 6600

Avslutat-02  
#668402 Ni kan väl inte bedöma traktorns förmåga/skick efter prisbild gentemot andra..

Det blir inte rätt.
Kan vara så enkelt att man satt ett lågt pris för att man vill bli av med lagermaskiner.
Betyder inte att traktorn är i sämre skick för det.

Visst risken finns men det vet man inte förens man kollat.
Kan ju också vara så att traktorn är något man lagat som inte kund kunnat lösa ut, säljer billigare för att få tillbaka sin investering.
Eller så är den billigare för att den skulle kunna vara en import.. Spelar det någon roll egentligen?

Du kommer få skruva vad du än köper... Begagnat är begagnat..
Nytt är nytt... Inget är utan för och nackdelar..

Har du mycket körning eller ser chansen att kunna få med en bättre traktor, välj den.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Crillelindgren  
#668429 Skruva får man göra med allt, spelar ingen roll. Räknar med att få lägga x antal tusen på rep, har med det i kalkylen när jag letar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Grålle52  
#668435 Jag hade nog gått på den dyrare. Men som sagt det är lätt när det är ngn annans spargris som ska krossas.

Avatar Fallback

Re: Valmet 6600

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#668441
Crillelindgren skrev:Ja det är som natt och dag det där, har själv kört denna lite grann och trivs som fisken i vattnet med den. Har dock inte tillräckligt för motivera det priset känns de som.

En granne sålde sin A82 o köpte en N101 med 30-35ha skog, gick hårt åt nöjeskontot 🤣

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6600

Grålle52  
#668442
gnisten83 skrev:
Crillelindgren skrev:Ja det är som natt och dag det där, har själv kört denna lite grann och trivs som fisken i vattnet med den. Har dock inte tillräckligt för motivera det priset känns de som.

En granne sålde sin A82 o köpte en N101 med 30-35ha skog, gick hårt åt nöjeskontot 🤣



Lite roligt måste man ha.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).