Motorsåg och handhållet

Avibreringsfästen äldre 024

8 inlägg 1639 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Avibreringsfästen äldre 024

Ingoberra  
#667270
1600533491_20200918_184817.jpg
Jag fick en 024 av min granne häromdan. Tanken läckte så jag fick användning för en gammal 024 tank jag haft i egat ett tag. Den läckande har ingjutna hylsor i plasten, den hela har fästena skruvade direkt i plasten å dom fanns såklart inte kvar. Så jag söker dom 2 nedre fästena med gänga för plast. Kanske har nåt å byta med.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Avibreringsfästen äldre 024

Williamm  
#667285 Jag har en skuren 024:a liggandes. Vill du ha hela tanken eller bara fästena?

Avatar Fallback

Re: Avibreringsfästen äldre 024

Ingoberra  
#667301 Bara fästena räcker. Det ska alltså inte vara m6 gänga på dom utan gänga för plast.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avibreringsfästen äldre 024

Williamm  
#667324 Jag ska dit där den är i slutet på veckan. Jag skruvar av tanken och fotar då jag inte riktigt förstår ved det är för del, är det som en bult med en pigg på som man skruvar i i gängen i tanken och sedan trycker dämparen mot? Eller är det en hylsa man gängar i plasten som man skruvar dämparfästet i?

Avatar Fallback

Re: Avibreringsfästen äldre 024

Ingoberra  
#667362 Efter en googling på reservdelsnr på skruven så visar det sig att jag nog har skruvat fast gummina med rätt skruvar. Finns ingen anledning att skallen ska vara utformad som på bilden i mitt första inlägg. Avvibreringen på en 30år gammal såg är inte bättre helt enkelt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avibreringsfästen äldre 024

Williamm  
#667364 Men du behöver fortfarande skruvar?

Avatar Fallback

Re: Avibreringsfästen äldre 024

Ingoberra  
#667395 Nej det var tydligen rätt skruvar jag hitta i påsen med prylar. Men tack ändå.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avibreringsfästen äldre 024

Williamm  
#667397 Varsågod!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).