Pensionär skrev:Jag handlar de mesta över nätet, inte för att de är billigare. Utan för att de är där servicen finns idag.
De skrivs att man ska gynna sin lokala ÅF, så att han finns där när man ska ha service.
Men vad händer när man behöver service. Gång på gång möts man av "de har vi inte hemma, vi beställer. Kommer nästa vecka" och de där nästa vecka blir oftast ännu en vecka till.
Om de fysiska handlarna nån gång sku börja se till att ha nåt i lager kunde man tänka sig köpa där.
Men så länge de ser på kunder som något som bara är i vägen så blir de nätet ännu nästa gång.
Lite så är min erfarenhet med. 550 xpg triobrake. Först vänta i två veckor och sen betala nästan 2000 mer.
Skulle den krångla får jag väl använda nån av de andra 6 sågarna. Vill de sen inte serva /reparera så får det väl så. De klarar sig säkert ändå och jag klarar mig ändå.
Men jag hinner ändå köpa ny såg sv andra orsaker innan de är utslitna. Annars handlar jag gärna lokalt men väntar man på sågen och missar finvädret så är det surt med...
Ibland måste man tänka utanför boxern...