Socialt (mer om oss)

Sommarrapporten 2020

81 inlägg 9596 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

totte  
#661916
totte skrev:Drygt 32 igår, söndag, drygt 31 idag måndag. Liiite väl bra t o m för mig som gillar värme och tål den rätt bra. I förrgår när det låg på 27 - 28 var det bra.


"Bara" 30 idag. Backar en grad per dygn.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2020

Palakangas  
#661922 Det har varit ovanligt lite åska här i sommar men du är det två på gång samtidigt. Brakar och blixtrar i ett. Regnar rejält med.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2020

isteskog  
#661983 Några enstaka droppar och lite mullrande i bergen blev det här .....

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2020

Avslutat-02  
#661993 Mitt fel...jag har slagit för att göra hö.... typiskt...

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2020

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#662066 Åskregn o muller i Västergötland

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

totte  
#662067 Muller också i nordöstra Skåne. Men just här blev det bara muller i kanterna och lite skvättande. Vi skulle behöva rejält med regn nu, det är fruktansvärt torrt.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

Fredrik Reuter  
#662312 I eftermiddag får vi i västra Värmland och Dalsland hålla i kepsen.

Det verkar vara ett riktigt oväder på gång in med kraftig åska. Med åskan kan kraftiga skyfall och häftiga vindbyar följa.
På grund av detta har SMHI utfärdat en Klass 1 varning för området.

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sve ... rning-alla

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#662316 Samma varning ligger även övar Skåne Blekinge och sydöstra Småland

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

halvproffs  
#662331 Usch då, regn behövs ju för det är åteminstone här väldigt torrt och blir det åska är risken för skogsbränder stor. Här verkar det lugnt enligt prognoserna.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

totte  
#662391 Kom 4 mm regn i går och åskan mullrade i kanterna här men gick tydligen söder och norr om oss, som det oftast blir. Åsarna, Linderöds- och Nävlingeåsen styr undan vädret som drar upp västerifrån.

Idag har det småskvätt mest hela dagen, så lite så man inte blev blöt av att vara ute, sammanlagt 1 mm så långt. Vi får se hur det blir med de utlovade åskvädren i kväll och i natt.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

JensSkoog  
#662413 Här har vi satt nytt norsk rekord idag med 63,4 mm nederbörd genom en enda timma. Gick älvar överallt, och 90 källare i stan fick vatten in. Några lokalväger blev bara borta, och många slantar vaskades ner och utöver väg och gårdsplan.
Hoppas det har gett från sig det värsta innan det når österut till Sverige :wink:

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2020

jannee  
#662417 Två "regnskurar", en i morse och en nu i eftermiddags.
ÄNDÅ dammar det ordentligt när bilar kör förbi på bygatan, m.a.o. regnet lyser med sin frånvaro 😈

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2020

Brorsan  
#662461
jannee skrev:Två "regnskurar", en i morse och en nu i eftermiddags.
ÄNDÅ dammar det ordentligt när bilar kör förbi på bygatan, m.a.o. regnet lyser med sin frånvaro 😈


Här är det lika "blött". Dom lovade 15 mm, regnmätaren är nu lite fuktig i botten och stampar man till i det fuktiga gruset dammar det.
Till eftermiddag säger prognosen 0,5 mm. Hoppas det inte blir åska till regnet för då slår det väl eld direkt.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

halvproffs  
#662463
Fredrik Reuter skrev:I eftermiddag får vi i västra Värmland och Dalsland hålla i kepsen.

Det verkar vara ett riktigt oväder på gång in med kraftig åska. Med åskan kan kraftiga skyfall och häftiga vindbyar följa.
På grund av detta har SMHI utfärdat en Klass 1 varning för området.

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sve ... rning-alla


Blev det åska och regn i söder?

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2020

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#662464
halvproffs skrev:
Fredrik Reuter skrev:I eftermiddag får vi i västra Värmland och Dalsland hålla i kepsen.

Det verkar vara ett riktigt oväder på gång in med kraftig åska. Med åskan kan kraftiga skyfall och häftiga vindbyar följa.
På grund av detta har SMHI utfärdat en Klass 1 varning för området.

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sve ... rning-alla


Blev det åska och regn i söder?


Jag sov gott hela natten. Så det kan inte ha varigt mycket i så fall.😴

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).