Traktorer och processorer

Vi struntar i Valmet en stund :-)

23 inlägg 11999 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vi struntar i Valmet en stund :-)

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66058 Ok för att Valmet är bäst i skogen, men jag kan tänka mig att nöja mig med det näst bästa;-)
Min gamla Deutz 7807 har allt jag behöver förutom två saker, plats för snurrstol och värme. Har ingen lust att kosta på den en Eberspräscher som ska krångla och som, om jag minns rätt, inte ger speciellt bra värme iaf. Sen är den lite högt växlad på backen när man kör i skogen.
Så kom med förslag på traktor som man får in en snurrstol i.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66070 Vilken budget?
Hur mkt hk?

Användarvisningsbild

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66072 Om vi bortser från Valmet en stund så har vi ju alltid Valtra :grin:

Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

stefan andersson  
#66084 Fiat är ju drifsäkra och sen har man ju same o lamborgini traktorerna

Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66088 4WD?

Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66134 Har kollat på Lamborghini och skulle absolut kunna tänka mig en sån.
Vissa modeller är tydligen Same, Deutz och Laborghini samma traktor med olika färger enligt en som tidigare jobbar som säljare. Jag skulle gärna köpa en Deutz eller Lamborghini, men jag har inte riktigt kläm på modellerna. Sprint är väl den som är vanligast i skogen.
Storlek 60-90 hp.
4 wd och lastare.
Budget 150-200 000.
Helst en 90 talstraktor

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

Naders  
#66136 Har en Belarus 920.
Mycket gott om plats att snurra stolen 180 grader och dessutom få plats med knäna.
Dessutom 4WD

Användarvisningsbild

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66143 Nå men då är saken biff; kolla på en New Holland TL90 så får du en bra maskin för ungefär de pengarna.

Användarvisningsbild

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66146 Har en granne somhade en Lamborgini ett tag. Men han tröttnade på att den inte riktigt höll, var vist mycket småsaker som gick sönder, Hydraulslang som gick isär och så....
Sen om han fick ett måndagsexemplar vet jag ju inte...

Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66147
Slurfi skrev:Nå men då är saken biff; kolla på en New Holland TL90 så får du en bra maskin för ungefär de pengarna.


de är då konstigt, alltid ska de vara new holland eller ford :lol:


zetor gör ju faktist många bra traktorer, fina i skogen och inte så dyra för att få en hyffsad ny traktor. inte heller en massa onödig elektronik.

Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66149
JF skrev:Har kollat på Lamborghini och skulle absolut kunna tänka mig en sån.
Vissa modeller är tydligen Same, Deutz och Laborghini samma traktor med olika färger enligt en som tidigare jobbar som säljare. Jag skulle gärna köpa en Deutz eller Lamborghini, men jag har inte riktigt kläm på modellerna. Sprint är väl den som är vanligast i skogen.
Storlek 60-90 hp.
4 wd och lastare.
Budget 150-200 000.
Helst en 90 talstraktor

Hej..!
Äger en Lamborghini 664-60 Sprint, årsmod.-97 och har haft den i min ägo i snart 5 år...
Gav 80000+moms för den, och den har funkat perfekt i alla lägen. Bra hydraulik med sex dubbelverkande uttag och fronthydraulik med fyra dubbelverkande uttag och front-trepunkt och front-pto. Separat fram-back med 45 hastigheter framåt som bakåt. Elhydraulisk inkoppling av 4wd, diffspärr och pto + mycket mer..
Om du nu törs skilja dig från mängden.. :wink: Så titta gärna på Lambo..
Du får mycket för pengarna..
MvH. Ulf

Användarvisningsbild

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

jonathanA  
#66180
Naders skrev:Har en Belarus 920.
Mycket gott om plats att snurra stolen 180 grader och dessutom få plats med knäna.
Dessutom 4WD


jag skulle alldrig rekomendera någon att köpa belarus! den är ju inte en klass lägre än valmet, utan typ tio klasser lägre!
skall du lägga typ 150-200tkr så varför inte en fin valmet 705? klockren traktor som är lättskruvad och rymlig!

lycka till! :grin:

Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66195
Naders skrev:Har en Belarus 920.
Mycket gott om plats att snurra stolen 180 grader och dessutom få plats med knäna.
Dessutom 4WD

Vilken modell på Belarus är det? Vill minnas att några har tanken under bakrutan, då blir det väl inte så mycket plats kvar?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66196
Slurfi skrev:Nå men då är saken biff; kolla på en New Holland TL90 så får du en bra maskin för ungefär de pengarna.

Njae, tycker TL 90 verkar ungefär lika dyr som Valmet. TL 90 ligger snarare på 200 000 och uppåt, har nog inte sett nån för 150 000. Däremot har jag inget emot New Holland, men priset talar emot den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi struntar i Valmet en stund :-)

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66197
Valtra skrev:
Slurfi skrev:Nå men då är saken biff; kolla på en New Holland TL90 så får du en bra maskin för ungefär de pengarna.


de är då konstigt, alltid ska de vara new holland eller ford :lol:


zetor gör ju faktist många bra traktorer, fina i skogen och inte så dyra för att få en hyffsad ny traktor. inte heller en massa onödig elektronik.

Skulle kunna tänka mig en Zetor, men har ingen koll på modellerna. Dessutom verkar det finnas få begagnade. Föreslå gärna en modell, så blir det lättare att hålla koll.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).