Inomgårdsmaskiner

KÄRCHER högtryckstvätt med LCD-display - Håller det??

5 inlägg 4435 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

KÄRCHER högtryckstvätt med LCD-display - Håller det??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#659673 Hej på er,

Jag har idag en äldre Kärcher högtryckstvätt, men den mår inte så bra nu så det är dags att köpa nytt.

Jag har siktat in mig på Kärcher K7, men alla verkar ha ett nytt spolhandtag, som det står i beskrivningen:

Kärcher K7 Full Control Premium är utrustad med ett innovativt spolhandtag där önskat tryck och dosering av rengöringsmedel enkelt regleras via +/- knappar på spolhandtaget och tillsammans med LCD-displayen ger det rätt inställning och maximal kontroll för varje rengöringsbehov.


Detta låter ju fantastiskt bra, men jag är lite skeptisk, håller detta i längden?
Jag antar att det sitter ett batteri i handtaget, och det lär väl vara slut varje gång man skall använda tvätten !
Eller så strular tekniken och man får hålla på att försöka att få den att funka i en evighet innan man kan börja att tvätta....

Så min fråga till er är om någon provat och kan berätta för mig om det funkar? eller om det är skit.

Nästa fråga är: Hur är slangen till dessa? Den jag har idag har en slangvinda som är jättebra, men slangen rullar ju ihop sig hela tiden och man får stå en bra stund och trassla upp slangen hela tiden...



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: KÄRCHER högtryckstvätt med LCD-display - Håller det??

Ådii  
#659738 Jag har K5 med troligtvis samma display i handtaget och det har nog funkar utan problem hittills, skärmen slocknar efter kanske 1 minut om man inte har tryckt in handtaget. Annars tycker jag nog riktigt mycket om det skilt om man använder det medföljande munstycket så kan man vrida mellan 3 olika lägen och ställa trycket och sen hur mycket medel som ska blandas med när man använder det.

Slangen är ganska mjuk så har inte upplevt att den blir i "kringlor" som det kan bli med skarpare slangar, vindan är lite sisådär, den vill gå trögt på min men det vet jag andra som haft problem med också och det ska väl hjälpa om man plockar lös den från axeln och smörjer upp den på nytt.

Användarvisningsbild

Re: KÄRCHER högtryckstvätt med LCD-display - Håller det??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#659752 Hur länge har du haft din tvätt??
@Ådii

   TS
Avatar Fallback

Re: KÄRCHER högtryckstvätt med LCD-display - Håller det??

Ådii  
#659770 Runt 2 månader borde det vara nu

Användarvisningsbild

Re: KÄRCHER högtryckstvätt med LCD-display - Håller det??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#659783
Ådii skrev:Runt 2 månader borde det vara nu


2 månader skall ju alla hålla kan man tycka, frågan är ju hur det funkar om 5 - 10 år....
Är väl bara att chansa och hoppas på det bästa....

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).