Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221409 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593557 Ja jag kanske också ska uppdatera lite.
I vintras fick jag klockan efter 25 års anställning där jag mest tillverkat läkemedelssubstanser på ett amerikanskt företag (i Sverige).

Otacksam som man är så sade jag upp mig veckan efter och började köra en fastbränslepanna på ett massa och kartongbruk.......och nu efter 8 mån lades ett varsel på 70 pers 🙃

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Hema  
#593570
D Brown skrev:Ja jag kanske också ska uppdatera lite.
I vintras fick jag klockan efter 25 års anställning där jag mest tillverkat läkemedelssubstanser på ett amerikanskt företag (i Sverige).

Otacksam som man är så sade jag upp mig veckan efter och började köra en fastbränslepanna på ett massa och kartongbruk.......och nu efter 8 mån lades ett varsel på 70 pers 🙃

Du vågade chansa på något nytt. 👍 Många som inte vågar och fastnar. Ut och sök direkt, bättre förekomma än förekommas. Lycka till.
Senast redigerad av Hema fre 01 nov 2019, 15:14, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Bax  
#593577 Lades varslet på bruket, eller din gamla arbetsplats 🤔

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593624
Bax skrev:Lades varslet på bruket, eller din gamla arbetsplats 🤔


Jag är varslad nu på nya arbetet.

Men jag tror att jag sitter ner i båten än så länge.

Hade det inte vart för att man dragit på sig några miljoner i lån så hade några månaders arbetslöshet suttit rätt bra.
Sen vore det kanske frustrerande att ha tid men inte råd med projekt......lite som Emil och sockerdrickan :|

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Bax  
#593636 Fan va surt 😢

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Avslutat-02  
#593643 du får en fredags dunk i ryggen, för det där var inte roligt.
ta hand om dig och de dina..
🤗 🤗
@D Brown
Senast redigerad av Avslutat-02 fre 01 nov 2019, 20:21, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

anersimyra  
#593647 I skogen..🌲🌳🌲🌳🌴😃

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

TrioBrake  
#593697 Fick ett "PM" om att någon hade gillat mitt föregående inlägg här... Vilket jag inte hade något minne av att jag skrev :lol: Kul att se att det har blivit lite förändring iallafall, i dagsläget så bedriver jag firman fullt ut med just trädfällning, trädbeskärning samt röjning. Där jag har fått åka lite överallt och träffat mycket duktiga och trevliga människor inom branschen! Samt utmanat mig själv och satt mig själv i situationer som jag helst hade velat slippa då det kändes för "tungt, jobbigt" men man kämpade på ändå och likt förbannat så fick man lön för mödan!

Trevlig helg på er :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

MilanJo  
#649889 I augusti börjar jag min nya anställning, på ett litet lokalt företag som gör fönster av trä, svenskt trä. 😍 Ser så himla mycket fram emot detta!

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

zeetorg  
#650234 Grattis till nya jobbet!

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Palakangas  
#650241 Jobbar fortfarande med det dödsdömda grantimret. Men när ni står på byggvaruhuset och vänder och vrider på tre-skikts parkettgolv, se på det avgörande skärrskiktet på baksidan. Det kan vara jag som svarvat det👍

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Bängan  
#650269 Slutade lönejobbet för ett och ett halvt år sedan vid 60 år fyllda, numera sköter jag min skog på ca 100 hektar på heltid, ekonomiskt helt förkastligt, javisst. Livskvaliteten har däremot gått mot ”All time high ”. Bara det att kunna ta en tupplur mitt på dagen (vilket jag gjorde idag) är inte fy skam, vilken karriärist kan göra det ?

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

JensSkoog  
#650270 Härligt, @Bängan :-bd :-bd
Gick själv av på 64, och har ofta tänkt i eftertid
att "pensionärismen" är så härlig att jag skulle gått mycket för :D

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

BM Buster  
#659277 Har gjort drygt 30 år som fastighetsskötare och har tänkt börja varva ner efter nyår! Finns alldeles för mycket annat kul att göra än att jobba som anställd!😏

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Henrik-  
#659299 Rörmokare men vad ska man annars göra. Kan ju inte detta heller. 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).