Motorsåg och handhållet

Löst: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

42 inlägg 3911 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

SverreK  
#658140 Visar sig att frugan har ultraljudsbad på sitt jobb. Är det bättre än ättika? Vet du vilket lösningsmedel som ska användas i det?

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

Avslutat-02  
#658143 Det är ungefär samma.. ättika är lite snällare men å andra sidan så brukar en ultraljudstvätt vibrera lite grann och ha hett vatten..

Men jag vet inte vilket medel som det är i dessa..
Jag har någon dunk någonstans...

Jag har använt yes diskmedel eller ättika även i dessa maskiner...fungerar kalas... 👍

Kollade lite på bilderna..det fanns lite skräp i förgasaren..såg jag...

Även vinäger går att använda..

Användarvisningsbild

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

SverreK  
#658144 Jo i en av luftkanalerna har det ärgat ordentligt. Hoppas på att få rent det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

Avslutat-02  
#658147 Ska hon inte tvätta imorgon så lägg den i vinäger eller ättiksbad under natten..
Kom ihåg att spä med lite vatten bara...
Vinäger kan fräta...

Användarvisningsbild

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

SverreK  
#658151
1595694644_image.jpg
Testar ättikakoket. Kokade upp och lade sedan i metalldelarna. Vågar inte ha plattan på då det är induktion. Ska även den här prytteln bada?

   TS
Avatar Fallback

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

Avslutat-02  
#658158 Det tror jag ej behövs...

Användarvisningsbild

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

SverreK  
#658162
1595696856_65cd0cd9-acaa-4bba-a134-44c022ba4901.jpeg
Då var det tvättat, torkat och strax ska jag försöka få ihop grejjerna igen. Lite ärg kvar i en av kanalerna men det borde vara bättre än innan iaf. Det är slätt iaf och ser mest missfärgat ut. Räcker det med att torka av de med matolja dränkta membranen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

Avslutat-02  
#658163 Räcker gott och väl.
Blir nog bra det där. 👍

Användarvisningsbild

Re: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

SverreK  
#658167 Strålande.... Maskinen startar och jag kan hålla liv i den med gaspådrag. Tyvärr sitter grannarna ute och har mysstund, så jag vågar inte provköra mer. Men så här långt stor succe. Tusen tack för hjälpen. Utan den hade jag inte kommit långt 😀 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Löst: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

Avslutat-02  
#658168 Varsågod..
Det var så lite så..
Du gjorde allt jobbet.. 👍 👍 👍
Bra gjort..

Användarvisningsbild

Re: Löst: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

SverreK  
#658173 😀, det svåra var att få loss hållaren till primern och luftfiltret. Visade sig vara ett osynligt litet plastklips som skulle snäppas loss för att kunna montera av det. Glad att jag hittade till slut så jag inte bände sönder primern. Men tack igen för dina snabba svar på mina frågor. Har sparat mycket möda och ångest. Men en bra tråd kanske det blev för andra som har liknande problem. Imorgon ska jag köra slut på tanken, och kolla om tomgången funkar ordentligt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Löst: Översvämmad MCCulloch CS410 Elite

Avslutat-02  
#658174 Det blir säkert en bra lösning för andra.
Och varsågod ännu en gång.
Kul att kunna hjälpa till.

Bra gjort. 👍 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar