Skogsnyheter

Herman har stängt ner sin blogg

32 inlägg 7545 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Herman har stängt ner sin blogg

Torbjörn Johnsen  
#656644 Skogsstyrelsens generaldirektör Herman Sundqvist har tydligen stängt ner sin blogg https://skogsstyrelsenherman.wordpress.com/. Han startade den i samband med att han blev utnämnd som generaldirektör för Skogsstyrelsen och har där kommunicerat lite friare än vad som gjorts officiellt från myndigheten. Nu har tydligen bloggen lagts ner vilket först upptäcktes av DagL som brukar skriva här på Skogsforum ibland.

Enligt Skogsstyrelsen beror det på att Herman Sundqvist inte längre har tid att skriva i bloggen men flera Twittrare reagerar på att allt innehåll raderats och att inte historiken finns kvar samt att det inte finns någon kommunikation från myndigheten om att bloggen är nedlagd och varför.
Går man in på Hermans blogg så möts man idag av det här beskedet. Hela bloggen är raderad. (Skärmdump från https://skogsstyrelsenherman.wordpress.com/)
Skogsstyrelsen svarar på Twitter om varför bloggen lagts ner (skärmdump)




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Mellberg  
#656711 Bättre sent än aldrig............. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Palakangas  
#656717
Mellberg skrev:Bättre sent än aldrig............. :mrgreen:

Finns en till som håller tyst för tillfället.

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

isteskog  
#656718 Vänta du bara, Palakangas ...... 😱

Användarvisningsbild

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#656722
Palakangas skrev:
Mellberg skrev:Bättre sent än aldrig............. :mrgreen:

Finns en till som håller tyst för tillfället.

Njut av denne andres tystnad, så länge det nu varar...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

tallen100  
#656779 Tror ni saknar honom lite, innerst inne 🙃

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Avslutat-02  
#656780 Vem?

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

alias  
#656783 Visst länkade Skogsstyrelsens hemsida direkt till bloggen, eller minns jag fel?

Utan att ha full koll på lagstiftningen så hade jag tolkat det som att den borttagna bloggen är en avpublicering av en offentlig handling - vilket borde innebära att de skall kunna lämna ut det borttagna innehållet om någon begär att få ut det.

Kanske finns någon jurist på forumet som har stenkoll på detta och kan rätta mig om jag missuppfattat något.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Bosse1  
#656806 Det var här det spårade ur för de allsmäktiga springpojkarna.Och nu har man isolerat sig från kritik från människan bakom skogen.


Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Avslutat-02  
#656808 Om nu Herman är så rädd för att hans undersåtar ska råka illa ut, ta då och ändra riktning på hur och varför man sköter sitt arbete.

Att tjänstemän riskerar att mötas av våld i arbetslivet är jag inte förvånad över, de flesta av tjänstemännen idag leker över sina befogenheter och delar ut åläggande hit och dit..

Självklart ska ingen mötas av våld i sitt arbete,men vill man minska risken, börja agera som vettigt folk....

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

bgl  
#656810 Det är bara att begära ut bloggen!
En myndighet kan alltid fatta beslut om sekretess för en handling men måste då fatta beslut för varje separat del av bloggen, ett synligt beslut som envar kan begära överprövning på.
Åberopandet av tidsbrist talar dessutom för att bloggen är skriven inom tjänsten.

Användarvisningsbild

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#656813 Herman talar dolt om "mörka krafter". Frågan är ju bara var dessa "mörka krafter" egentligen finns? Finns de bland de skogsägare som blir frustrerade över att få stora delar av sin egendom konfiskerad? Eller finns de bland de tjänstemän som ogenerat och ofta godtyckligt konfiskerar andras egendom på betald arbetstid?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Ove Lindberg  
#656824 Undertecknad känner en hel del skogsägare alla dessa sköter sin med gott omdöme. Ingen av dessa skogsägare har för mig uttalat sig positivt om Skogstyrelsen. Är det fel på alla dessa skogsägare eller något annat?
Mvh
Från Bergslagsskogarna

Avatar Fallback

Re: Herman har stängt ner sin blogg

jannee  
#656836 Finns många besserwissrar inom skogsstyrelsen men även de som har gammaldags bondförnuft.
Man ska inte dra alla över samma kam.
Personligen har jag bara gott att säga om skogsstyrelsen, å andra sidan har jag själv valt vem jag ska ha kontakt med.
Han jag har att göra med har själv en skogsfastighet i min närhet och säga vad man vill, hanses skog ser då inte för vacker ut :oops:
Han håller med, men skyller på tidsbrist :?:
Å andra sidan äger varje skogsägare rätten att själv forma (sköta( sin fastighet enligt Gs uttalade.

Användarvisningsbild

Re: Herman har stängt ner sin blogg

Ove Lindberg  
#656915 Och vadå

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).