Avverkning (slutavverkning)

Manuell avverkning

25 inlägg 7800 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Manuell avverkning

martall  
#655002 Intressant fil, precis sådant jag letade efter. Skicka på flera fall ni hittar något.
Mycket kunskap och material om manuell huggning som gått/går förlorat då gamla böcker slängs och gubbarna blir gamla.
Är så godtrogen självverksam så jag tror att manuell huggning kommer bli "aktuellt" inom kanske 10-15 år, när stora maskinerna blivit dyrare i drift än vad virke är värt på vissa ytor...

   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Manuell avverkning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#655003 Om du PM:ar din mail-adress så... Kan inte ladda upp Djvu-filer här.

Avatar Fallback

Re: Manuell avverkning

martall  
#655160
Mangan skrev:Om du PM:ar din mail-adress så... Kan inte ladda upp Djvu-filer här.

👍 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Manuell avverkning

valmet8604  
#655614 jag provade denna på ett ställe hemma underlättade en del dock så hade jag för långt mellan granarna jag skulle hugga för att det skulle fungera riktigt bra 🤣

Avatar Fallback

Re: Manuell avverkning

nilsszzon  
#658171
T Landström skrev:Denna du tänker på?

planerat_skogsbruk_avv_teknik_enl_hva_sec_wat.pdf


jag har försökt ladda ner pdf filen ett tiotal gånger nu både på mobil och dator, har ngn annan problem med detta? verkar vara en bra fil med en del nyttiga tips

Användarvisningsbild

Re: Manuell avverkning

Williamm  
#658188 För mig funkade det.

Användarvisningsbild

Re: Manuell avverkning

Göt  
#658191
nilsszzon skrev:
T Landström skrev:Denna du tänker på?

planerat_skogsbruk_avv_teknik_enl_hva_sec_wat.pdf


jag har försökt ladda ner pdf filen ett tiotal gånger nu både på mobil och dator, har ngn annan problem med detta? verkar vara en bra fil med en del nyttiga tips


Högerklicka på länken tryck på spara fil som. Då får du ner den i datorn i alla fall

Avatar Fallback

Re: Manuell avverkning

nilsszzon  
#658197 nix inte ens ner till datorn får jag , nedladdningen misslyckas mellan 80-90% varje gång.
imorgon ska jag beställa usb minne så jag kan föra över mina avtal mellan kunder sen ska jag slå i sönder min dator som är 3 mån gammal , dum som jag var gick jag över till Pc för att kunna köra vissa program men aldrig mer....

Användarvisningsbild

Re: Manuell avverkning

Göt  
#658203 Har du programmet Adobe Acrobat nedladdad på din dator, kan vara det som felar, om jag inte har alldeles fel så är det ett gratisprogram som gör att man kan läsa pdf filer

Avatar Fallback

Re: Manuell avverkning

nilsszzon  
#658208 Jag kan läsa PDF filer i vanliga fall tack ändå för tipset
Men strunt samma , bara retsamt när grejor inte fungerar livet är för kort för datormög

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).