mån 29 jun 2020, 16:43#652641Hej, har kommit över en Belarus 50s -75:a och har noll koll på hur den funkar, är en jäkla massa spakar och vill veta hur lyften bak funkar? Har fyra stycken spakar till höger om ratten med diverse lägen, har även en som finns på golvet vänster om stolen, även en ratt under dom fyra spakarna, har ryckt o slitit i allt i men den vill inte gå varken upp eller ner,. Nån som har förslag?
Traktorn i skogen
Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 30 jun 2020, 08:38#652714På https://belarus.hem.net finns servicemanual till MTZ 50 som kanske kan ge någon ledtråd.
Husqvarna 545FX Stihl MS241 och MS361 Yamaha grizzly 450
tis 30 jun 2020, 21:57#652862Händer ingenting alls? Oavsett vilken spak du rör?
ons 01 jul 2020, 06:18#652885Det betvivlar jag.
Men du bör ha flödesväljare till hydrauliken..
För att kunna köra olika funktioner på uttagen..
Det kanske sitter en låsning för lyftarmarna....
Är lyftarmarna längst ner eller högst upp?
Men du bör ha flödesväljare till hydrauliken..
För att kunna köra olika funktioner på uttagen..
Det kanske sitter en låsning för lyftarmarna....
Är lyftarmarna längst ner eller högst upp?
ons 01 jul 2020, 06:33#652889Hur ser oljan ut?
Samma olja som till växellådan skulle jag tro..
Låter det något när du rör spaken?
Samma olja som till växellådan skulle jag tro..
Låter det något när du rör spaken?
Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)
ons 01 jul 2020, 11:09#652935Denna traktormodell har visst ett mekaniskt filter för hydrauloljan till lyften som består av en massa brickor som kan demonteras och rengöras
Zetor 4340, Ferguson TEA 20 och MB Trac 680
ons 01 jul 2020, 11:29#652939Den där ratten under spakarna brevid styrratten..
Ställer inte den flödet till lyften...eller något sådant, så är det på min david brown...
Skruvar jag ut ratten då lyfter den inte alls,skruvar jag in fullt då lyfter den fint...
Ställer inte den flödet till lyften...eller något sådant, så är det på min david brown...
Skruvar jag ut ratten då lyfter den inte alls,skruvar jag in fullt då lyfter den fint...
ons 01 jul 2020, 17:18#652983Har fått den till att fungera nu, rengjort det mekaniska filtret, smörjt lyften med fettspruta, även smörjt alla reglagearmar inne och ute, rengjort mm,
Tackar för svaren och tack till Ingemar för service okej
Tackar för svaren och tack till Ingemar för service okej
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar