Traktorn i skogen

Värde t31:a

7 inlägg 3548 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Värde t31:a

sunkann  
#651722 Vart står en volvo t31 bensinare i pris som funkar som den ska, ej uppmålad.?
Går dom sälja eller är det skänkes som gäller?

Kanske skall byta till mig en med:
Pyspunka på ett däck. Nya tätningar till hydraulpump ligger dock bredvid. Kärvande gasreglage.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Värde t31:a

tallen100  
#651727 Svårt att säga, men skulle gissa på allt mellan 2-10 000.
Dom är ju ganska dyra i drift och en aning trögkörda....

Avatar Fallback

Re: Värde t31:a

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651759 Kommer ut endel på blocket men har aldrig kollat hur snabbt annonserna försvinner eller hur dom är prissatta

Avatar Fallback

Re: Värde t31:a

Avslutat-02  
#651773 En bensinare är lite svår att bli av med om den inte är renoverad..

Men ca 1000-5000 kr skulle jag säga i bruks skick..

Är den riktigt fin, 10.000 kr.
Den du beskrev....högst 1000 kr.

Användarvisningsbild

Re: Värde t31:a

Vardon  
#651776 Nånstans som folk sagt. Går det snabbt ich smidigt var du för billig, är ingen intresserad är du för dyr. Vad vill du själv?

När man är för billig så köper folk direkt utan frågor, utan att titta är min erfarenhet men smidigt kan det vara. Och man slipper folk som leker 1000 frågor

Användarvisningsbild

Re: Värde t31:a

rokon  
#651778
sunkann skrev:Vart står en volvo t31 bensinare i pris som funkar som den ska, ej uppmålad.?
Går dom sälja eller är det skänkes som gäller?

Kanske skall byta till mig en med:
Pyspunka på ett däck. Nya tätningar till hydraulpump ligger dock bredvid. Kärvande gasreglage.


Har du provkört en T31 och känner dig bekväm med den modellen för ditt ändamål?

Jag var och tittade på en T31 för ca 15 år sedan, det var en bensin/fotogenvariant vill minnas att den var utrustad med tändmagnet vilket är något dyrt om den måste renoveras.
Nåväl jag tog mig en liten provtur ut från gårdsplanen där den stod, men som tallen skrev "en aning trögkörda"
Jag tycker tallen var lite måttlig där, jag tycker det var en förfärlig upplevelse, först och främst en jätteratt och ändå gräsligt trög att styra. Min provtur varade max 100 meter för att jag skulle avstå detta köp. Vill minnas att han begärde 6000 kr .
Min erfarenhet sedan tidigare var då ett innehav av en Fergusson Grålle och en BM 400 utan styrservo.
Viktigare än exakt vilken tusenlapp priset hamnar på, är väl ändå om du känner för den traktormodellen, det gjorde inte jag efter en provtur, trots öppet sinne innan. Och jag tror inte så många andra gör det heller om du tänkte köpa den för en senare avyttring.
Så det var vad jag hade att säga, lycka till med ditt beslut vilket det än blir!

Avatar Fallback

Re: Värde t31:a

sunkann  
#651790 Tackar för svar.
Lär inte bli affär på denna då den har ringa eller inget värde samt antagligen svårsåld.

Tanken var att bli av med ståendes projekt, samt energi att skruva på annat. Kanske ha kvar för att ha liten traktor vid fars stuga/skog.
Men tänker man realistiskt så har jag ett ståendes projekt till med mindre värde.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).