Motorsåg och handhållet

Verktyg vid service på motorsåg?

38 inlägg 8595 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Verktyg

Huggar33  
#650979 Okej men vid fullt pådrag på pumpen så tar kedjeoljan nästan slut före bensinen. Så tänker att de kan bli problem om svärdet å kedjan går torrt.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Verktyg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#650981 Med nofmal olja och pumpen på max är det 1/3 kvar när det är dax att tanka.
Det går inte två tankar, då är det för snålt.

Avatar Fallback

Re: Verktyg

Huggar33  
#650982 Kör på vanlig kedjeolja man köper i butik men det är ändå som att det är slut då jag har på max. Och har inte modifierats något

   TS
Avatar Fallback

Re: Verktyg

Ent  
#651021 Köp vanlig rapsolja i matbutiken, ta den billigaste du hittar,10-20 kr litern. Smörjer sågkedjan alldeles tillräckligt bra och så har du nödproviant dessutom🙂👍.

Avatar Fallback

Re: Verktyg

Huggar33  
#651028
Ent skrev:Köp vanlig rapsolja i matbutiken, ta den billigaste du hittar,10-20 kr litern. Smörjer sågkedjan alldeles tillräckligt bra och så har du nödproviant dessutom🙂👍.

Det kan säkert funka med. Men oljan tar väl noga slut lika snabbt fast ja tankar raps olja. Så det är att svärdet ska gå torrt en stund som bekymrar mig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Verktyg

Ent  
#651031 Jo, det stämmer såklart, men du får labba med oljemängd-justeringen så att det går jämnt upp med bränslet. Titta efter med jämna mellanrum medan du jobbar bara. Och om du råkar köra slut på kedjeoljan lite före bränslet en gång så är det ingen katastrof.

Avatar Fallback

Re: Verktyg

Huggar33  
#651035 Jo det är väl så att jag får prova mig fram. 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Verktyg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651048 Det är flödespumpar utan nämnvärt tryck men bestämd mängnd.
Jag har aldrig slut på olja, tankar båda var gång.

Användarvisningsbild

Re: Verktyg

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651058 Jag kör också med maxläge på de flesta sågarna och har aldrig lyckats köra slut på oljan innan soppan är slut.

Avatar Fallback

Re: Verktyg

Ent  
#651064
th skrev:Jag kör också med maxläge på de flesta sågarna och har aldrig lyckats köra slut på oljan innan soppan är slut.


Samma här.

Avatar Fallback

Re: Verktyg

Huggar33  
#651133 Låter nästan som jag skulle ha något fel med min pump då. Blir väl att kontakta återförsäljaren

   TS
Avatar Fallback

Re: Verktyg

Avslutat-02  
#651134 Be dem kolla avluftningen i oljetanken...
Om jag får komma med förslag.

Användarvisningsbild

Re: Verktyg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651149 Finns annat med som påverkar. Hur full den blir när man fyller tex.

Avatar Fallback

Re: Verktyg

Huggar33  
#651156
Mange skrev:Finns annat med som påverkar. Hur full den blir när man fyller tex.

Fyller oljetanken full med olja till korken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Verktyg

Avslutat-02  
#651161 Jag har nog missat vad det är för såg det gäller?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).