ATV och UTV i skogen

Dinli 700 begagnad ...

9 inlägg 5947 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dinli 700 begagnad ...

qvintus4  
#649442 Vågar man köpa en dinli 700 begagnad den har gått 78 mil pris runt 30 t kr



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Dinli 700 begagnad ...

Stampep  
#649445 Jag skulle säga nej. Har för mig det är svårt med reservdelar till dom?
Finns nog mycket vettigare för dom pengarna

Avatar Fallback

Re: Dinli 700 begagnad ...

Elmhult  
#649449 ATV-huset verkar har lite grejer till dom om man går in och slår på Dinli i reservdelskatalogen.
Men det kan väl inte vara så att det är samma maskin som CF-moto o Stels etc...? Många av dom där ser ju misstänkt lika ut.
Jag vet inte alltså, bara spekulerar. Man kan ju undersöka.

Men har den gått 78mil borde det väl vara f*n rent ut sagt om något allvarligt går sönder redan. Sen hur den är att leva med det vet man ju inte. Men bara för att den inte har ett premiumnamn betyder det ju inte automatiskt att den är sämre. Vi har en bunt premiumbilar på jobbet och några inte så premium och dessa två olikheter avspeglar sig inte på felfrekvensen. För att vara diplomatisk.

Användarvisningsbild

Re: Dinli 700 begagnad ...

qvintus4  
#649452 Någon kanske äger en här ? 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dinli 700 begagnad ...

Stampep  
#649456 Jag hade en 2009.. 140mil typ så rasade växellådan. Inget ovanligt men blev bättre till -10 har jag för mig.
Har för mig Dinli gick i konkurs för x år sedan, därav problem med reservdelar?

Personligen skulle jag hellre köpa en begagnad märkesmaskin eller ev en cf moto. Cf har iaf funnits många år nu och verkar hålla betydligt bättre

Avatar Fallback

Re: Dinli 700 begagnad ...

enbhen  
#649460 En kollega hade en som han sålde då det är som andra redan sagt; svårt med reservdelar.
Säger också nej!

Användarvisningsbild

Re: Dinli 700 begagnad ...

Ängagärdet  
#649511 Köp vilket märke som helst, bara det är japanskt, och du kommer slippa problem resten av livet!

Användarvisningsbild

Re: Dinli 700 begagnad ...

Jesper H  
#649521 Enligt mig mycket maskin för pengarna!

Dock så stämmer det att man sitter i en liten tråkig sits om man behöver reservdelar...
Vanliga service delar finns men annars i princip noll...
Har fått korn på en reservsdelshjuling själv som jag ska hämta i dagarna.

har en utav dem senaste modellerna, så kan inte uttala mig om eventuella barnsjukdomar dock.

Användarvisningsbild

Re: Dinli 700 begagnad ...

qvintus4  
#649622 CF Moto har vi diskuterat här många som verkar nöjda med den . Hur är det med liknande prisklasser typ tgb Blade , hinsun ? Dom ser nästan exakt likadan ut dom här mellanklass maskinerna

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).