Gallring

starta eget

7 inlägg 4715 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

starta eget

plojmo  
#64440 Funderar på att köpa en gallrings skotare... vad bör man tänka på? Någon som har lite tips o trix



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: starta eget

masterchief  
#64441 Se till att ha stadig körning skrivet på papper 8)

Avatar Fallback

Re: starta eget

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64445 Ny eller begagnad :?:

Användarvisningsbild

Re: starta eget

leak  
#64452 tänk till en extra gång om det är värt det
det blir ju liksom väldigt mycket mera jobb en bara att köra specielt om bolagen krånglar om du har ett ganska bra jobb med arbetsgivare och lön osv så är det oftast knappt värt det.

Men jag är egen sen 1,5år jag ångar mig inte än

Avatar Fallback

Re: starta eget

plojmo  
#64600 En beg 840.3 som jag kört snart 10000 tim med.som vi kört med 3års kontrakt..ca 2000 m3 i månaden..så jag tycker det vore ganska säkert.

   TS
Användarvisningsbild

Re: starta eget

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64611 Jag gillar att vara egen, kan man hålla investeringarna på den nivån att man kan sälja bort och lösa skulderna
snabbt vid ev arbetsbrist och börja som f eller a-skattare åt nån annan så finns väl ingen anledning att tveka?
Har man ordning på prylarna så är de ju dessutom förhoppningsvis lättare att snabbt bli av med åxå.
Om jag vore du skulle jag räkna och tänka efter så du inte glömt nån utgift och ser det bra ut, slå till.
Det är jobbigt att sitta och ångra nåt man inte gjorde.

Avatar Fallback

Re: starta eget

Tre Huggare  
#64644 Tja ... Du bör tänka dig för mer än en gång innan du slår till......

Det är både för och nackdelar med det hela...
Har själv varit egen nu i 25 år.... Och brukar säga att skulle jag vetat det jag vet i dag skulle jag inte gett mig in i det. :x

Fast det är ju för sen att ändra på det nu.... Trivs för bra med det.. :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).