Gävleborg (X)

"Byamek" i Hälsingland?

7 inlägg 3235 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

"Byamek" i Hälsingland?

Vilsten  
#645867 Ser att denna kategori är så gott som utdöd, men gör ett försök i alla fall.

Någon som känner till typ en "byamek" som tar på sig att serva/fixa gamla små maskiner. Jag bor i Hudiksvall och har en ca 40 år gammal stiga jordfräs med briggs and stratton motor. Motorn startar om och går bra om man skruvar ur tändstiftet och häller i en skvätt bensin, men inte annars. Samt att dragsnöret har gått av.

Har tyvärr inte tid och ork att ta tag i det själv. Någon som kan ta tipsa om någon eller rent av ta på sig det själv?



   TS
Avatar Fallback

Re: "Byamek" i Hälsingland?

isteskog  
#645869 Vinterröjarn!!

Avatar Fallback

Re: "Byamek" i Hälsingland?

Avslutat-02  
#645881 Jo då jag hjälper gärna till.
Låter som om membranet gett upp.

Det är bara att svänga hit när tid finns.
Annars hjälper jag till på forumet. :-bd

Avatar Fallback

Re: "Byamek" i Hälsingland?

Avslutat-02  
#645887
Vilsten skrev:Ser att denna kategori är så gott som utdöd, men gör ett försök i alla fall.

Någon som känner till typ en "byamek" som tar på sig att serva/fixa gamla små maskiner. Jag bor i Hudiksvall och har en ca 40 år gammal stiga jordfräs med briggs and stratton motor. Motorn startar om och går bra om man skruvar ur tändstiftet och häller i en skvätt bensin, men inte annars. Samt att dragsnöret har gått av.

Har tyvärr inte tid och ork att ta tag i det själv. Någon som kan ta tipsa om någon eller rent av ta på sig det själv?


Vet inte vart du håller hus men det finns ju Åkes motor, några stycken i Hudiksvall, xyz maskin..
Järvsö motor.

Avatar Fallback

Re: "Byamek" i Hälsingland?

Vilsten  
#645890
vinterrojarn skrev:
Vilsten skrev:Ser att denna kategori är så gott som utdöd, men gör ett försök i alla fall.

Någon som känner till typ en "byamek" som tar på sig att serva/fixa gamla små maskiner. Jag bor i Hudiksvall och har en ca 40 år gammal stiga jordfräs med briggs and stratton motor. Motorn startar om och går bra om man skruvar ur tändstiftet och häller i en skvätt bensin, men inte annars. Samt att dragsnöret har gått av.

Har tyvärr inte tid och ork att ta tag i det själv. Någon som kan ta tipsa om någon eller rent av ta på sig det själv?


Vet inte vart du håller hus men det finns ju Åkes motor, några stycken i Hudiksvall, xyz maskin..
Järvsö motor.


Bor en mil nordöst om Hudik. Känner till de etablerade verkstäderna men de brukar inte vara jätte intresserad av äldre maskiner.

Jag skickar PM

   TS
Avatar Fallback

Re: "Byamek" i Hälsingland?

Avslutat-02  
#645891 Säger du det...varför inte då funderar jag då...
Alla maskiner förtjänar en chans, innan man ens funderar på att säga åt kund att byta in och köpa nytt.

När det gäller jordfräsar tycker jag att de äldre håller bättre och fungerar bättre.
Är det bara liv i motorerna i övrigt så är det värt att laga.

Att bara sträva efter att sälja, då lurar man mest sig själv...

Användarvisningsbild

Re: "Byamek" i Hälsingland?

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645909 Åke From i Enånger, Froms maskinservice. Får han inte ordning på den är det bara att skicka till Ulvberget. :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).