Skogsnyheter

Firefox har rymt från Kolmården

18 inlägg 4188 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Firefox har rymt från Kolmården

Fredrik Reuter  
#642532 Det är dags att bege sig ut i skogarna runt Kolmården och leta efter en förrymd röd panda som har det engelska namnet Firefox och alltså då också upphovet till namnet på en av de större webbläsarna idag - Mozilla FireFox.

Den röda pandan har rymt från ett hägn vid Kolmårdens djurpark, är lite större än en katt och skygg. Ofarlig för människor men kan ge en gullighetschock kanske.

Läs mer: https://news.cision.com/se/kolmarden/r/ ... n,c3104321




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Firefox har rymt från Kolmården

Fredrik Reuter  
#642603 Hittad!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/r ... -kolmarden

   TS
Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

alias  
#642627
Fredrik Reuter skrev:Det är dags att bege sig ut i skogarna runt Kolmården och leta efter en förrymd röd panda som har det engelska namnet Firefox och alltså då också upphovet till namnet på en av de större webbläsarna idag - Mozilla FireFox.

Den röda pandan har rymt från ett hägn vid Kolmårdens djurpark, är lite större än en katt och skygg. Ofarlig för människor men kan ge en gullighetschock kanske.

Läs mer: https://news.cision.com/se/kolmarden/r/ ... n,c3104321


Nu både hoppas och tror jag att de flesta pandor är tämligen fredliga av sig, men jag hoppas att det inte är Kolmården själva som gjort bedömningen av djurparksdjurens farlighetsgrad.

Jag vill minnas att det fick lite negativa konsekvenser när de underskattade riskerna med vargarna för ett antal år sedan...

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

Sti L  
#642629 Hva hende da, Alias?

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

Avslutat-02  
#642630 En person avled och minst en åtalades för vållande till annans död och arbetsmiljöbrott.

Domen blev negativt för Kolmården, men är överklagad.

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

Avslutat-02  
#642635
alias skrev:
Fredrik Reuter skrev:Det är dags att bege sig ut i skogarna runt Kolmården och leta efter en förrymd röd panda som har det engelska namnet Firefox och alltså då också upphovet till namnet på en av de större webbläsarna idag - Mozilla FireFox.

Den röda pandan har rymt från ett hägn vid Kolmårdens djurpark, är lite större än en katt och skygg. Ofarlig för människor men kan ge en gullighetschock kanske.

Läs mer: https://news.cision.com/se/kolmarden/r/ ... n,c3104321


Nu både hoppas och tror jag att de flesta pandor är tämligen fredliga av sig, men jag hoppas att det inte är Kolmården själva som gjort bedömningen av djurparksdjurens farlighetsgrad.

Jag vill minnas att det fick lite negativa konsekvenser när de underskattade riskerna med vargarna för ett antal år sedan...

MVH
Alias


Det var väl inte bara vargarna som det hade varit problem med, utan även något annat djur som angripit skötarna...tiger kanske..?

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

alias  
#642637
vinterrojarn skrev:
alias skrev:
Fredrik Reuter skrev:Det är dags att bege sig ut i skogarna runt Kolmården och leta efter en förrymd röd panda som har det engelska namnet Firefox och alltså då också upphovet till namnet på en av de större webbläsarna idag - Mozilla FireFox.

Den röda pandan har rymt från ett hägn vid Kolmårdens djurpark, är lite större än en katt och skygg. Ofarlig för människor men kan ge en gullighetschock kanske.

Läs mer: https://news.cision.com/se/kolmarden/r/ ... n,c3104321


Nu både hoppas och tror jag att de flesta pandor är tämligen fredliga av sig, men jag hoppas att det inte är Kolmården själva som gjort bedömningen av djurparksdjurens farlighetsgrad.

Jag vill minnas att det fick lite negativa konsekvenser när de underskattade riskerna med vargarna för ett antal år sedan...

MVH
Alias


Det var väl inte bara vargarna som det hade varit problem med, utan även något annat djur som angripit skötarna...tiger kanske..?


Det kan så vara, men jag har inget minne av det.

Har dock ett minne av att man inte rapporterat alla tillbud/incidenter med vargarna på ett korrekt sett under årens lopp fram till dödsfallet.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

Sti L  
#642718 Usj! Vargen er jo ufarlig. Sier miljøfolket...

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

tallen100  
#642731
Sti L skrev:Usj! Vargen er jo ufarlig. Sier miljøfolket...

Tycker dom som påstår att vargen är ofarlig borde gå in i hägnet ensamma och tillbringa en natt tillsammans med vargarna :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

isteskog  
#642739 Dom kommer nog ut fortare än kvickt!! 😉

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

tallen100  
#642745
isteskog skrev:Dom kommer nog ut fortare än kvickt!! 😉

Nej nej, inget utsläpp före gryningen inte :wink:

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

isteskog  
#642768 Då kommer de att sitta som uvar i träden..... 😉

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

Avslutat-02  
#642781 Jag får väl fråga på Järvzoo då om det skulle gå för sig...
Har inga problem med det...

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

isteskog  
#642792
vinterrojarn skrev:Jag får väl fråga på Järvzoo då om det skulle gå för sig...
Har inga problem med det...

Vadå?

Avatar Fallback

Re: Firefox har rymt från Kolmården

Avslutat-02  
#642794 "Tycker dom som påstår att vargen är ofarlig borde gå in i hägnet ensamma och tillbringa en natt tillsammans med vargarna :ymparty:"...

Jag får väl fråga på Järvzoo om det skulle kunna gå för sig...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).