Motorsåg och handhållet

Mcculloch CS 380

17 inlägg 3345 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mcculloch CS 380

eco450  
#641743 Den startar lätt men när man varvar upp så dör den om man inte släpper på gasen, någon som har en ide ?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Mcculloch CS 380

Avslutat-02  
#641747 Stift, har du bytt?

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

eco450  
#641750 Det ser så nytt ut, men kunde nog testa med ett nytt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mcculloch CS 380

Avslutat-02  
#641751 Provat att gasa med tanklocket öppet?

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Rotvältaren  
#641760 Kan ju vara så att den är lite för snålt ställd. Om L-skruven är för högt ställd kan motorn ha svårt att komma upp i varv. Skruva ut L-skruven lite grann (1/4 varv) och se om den beter sig annorlunda. Du kan släppa ut H-skruven lite grann också, motorn ska helst ha tendens att fyrtakta på fulla varv.

Avatar Fallback

Re: Mcculloch CS 380

Avslutat-02  
#641761 Gäller att han har mejseln som krävs för detta...
Det är inte spår som vanligt...

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#641764 Det finns trix runt detta.
Jag hade en slangbit på mejseländan rätt länge innan jag skaffade en sats justermejslar.

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Rotvältaren  
#641765 Man får ta vad man haver:


Eller som Steve som har en slutgiltig lösning:



Har man tålamod att vänta så kan man skaffa en kit på Ebay som passar de flesta stolleprov till justerskruv...

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Williamm  
#641768 Jag tycker att det funkar bra med en liten skruvmejsel. Vad är annorlunda med en justermejsel?

Avatar Fallback

Re: Mcculloch CS 380

Avslutat-02  
#641769 Det är en liten hylsa längst ut på mejseln som ska passa på spinseln som justerskruvarna har.

Inte som på äldre modeller där det är ett spår i skruven...

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#641771 Vissa har plines eller bara en tagg.
Finns rätt många olika "inte pilla på mig skruv" i olika utförande.

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Rotvältaren  
#641773
williamm skrev:Jag tycker att det funkar bra med en liten skruvmejsel. Vad är annorlunda med en justermejsel?


Precis son vinterrojarn och Mange påpekar så finns det olika design på skruvarna. Här är exempel på några:

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Williamm  
#641777 Tack!

Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

eco450  
#644229
Rotvältaren skrev:Kan ju vara så att den är lite för snålt ställd. Om L-skruven är för högt ställd kan motorn ha svårt att komma upp i varv. Skruva ut L-skruven lite grann (1/4 varv) och se om den beter sig annorlunda. Du kan släppa ut H-skruven lite grann också, motorn ska helst ha tendens att fyrtakta på fulla varv.

Känns lite pinsamt men det verkar som att han som äger sågen har blandat i för mycket olja i bensinen, efter att tankat med 2% olja går den hyfsat om man inte fyller tanken mer än till ca hälften.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mcculloch CS 380

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#644258 Varför skulle den inte gå med full tank? Vad händer då?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).