Motorsåg och handhållet

Trasigt kastskydd

8 inlägg 1919 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trasigt kastskydd

Bengt R  
#640442 Hej Alla! Igår håll jag på och kapade träd i trädgården. Hade lagt min 220 volt drivna motorsåg på marken en Best Tools CS1635A. Olyckligtvis råkade jag komma emot sågen med en trädstam som jag var på väg att lägga upp på sågbocken, det resulterade i att kastskyddet gick av. Sågen har fungerat verkligen bra för de ändamål jag behöver den för. Är det någon som känner till om det går att köpa nya kastskydd till den modellen? Har kollat på nätet men den verkar inte finnas kvar längre.
Bengt R



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trasigt kastskydd

Erik 2  
#640444 Vad kostar en ny motsvarande?

Avatar Fallback

Re: Trasigt kastskydd

Avslutat-02  
#640445 Hittar du så är det nog tyvärr så pass dyrt med frakter att det är billigare att köpa en ny...

Användarvisningsbild

Re: Trasigt kastskydd

Erik 2  
#640449 Ja, det är nog så. Bättre köpa ny tyvärr...

Avatar Fallback

Re: Trasigt kastskydd

Avslutat-02  
#640452 Makita kostar 1499 kr på duabhuset...
Jula hade bara 1999 kr för en batteri maskin...

Avatar Fallback

Re: Trasigt kastskydd

bgl  
#640456 Om du vill tagga upp lite finns Stihl MSA 120 C-B hos Maskinklippet med 5% extra idag.

Användarvisningsbild

Re: Trasigt kastskydd

Erik 2  
#640477 Kör på en Sthil. Värt några extra kronor...har själv aldrig kört en motorsåg med batteri, men kvaliteten på Sthil brukar vara bra.

Användarvisningsbild

Re: Trasigt kastskydd

Bengt R  
#640496 Tack för råden. Då det blir nog en ny.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).