Lägga i en kappa?
Fasen börjar jag bli gammal, för jag hänger inte med eller så är det förkylningen som satt hjärnkontoret i standby-läge..?
Hema skrev:Lager på brulen?
Lägga i en kappa?
Fasen börjar jag bli gammal, för jag hänger inte med eller så är det förkylningen som satt hjärnkontoret i standby-läge..?
tallen100 skrev:Hema skrev:Lager på brulen?
Lägga i en kappa?
Kappa = lapp att laga punkteringen med..
Var har du läst lager på brulen?
Hema skrev:tallen100 skrev:Hema skrev:Lager på brulen?
Lägga i en kappa?
Kappa = lapp att laga punkteringen med..
Var har du läst lager på brulen?
torpöbo skrev brulen, Ahh nu ville min mobil få det till bruken o då blev det hela mycket mer logiskt. 👍 🥵
vinterrojarn skrev:Lager på brulen, var slang för kondom...
Humlas skrev:Sågverket HAL i Köla korttidspermiterar och går ner på enkelskift. Moelven ska ha stoppat slutavverkningarna. Så minskad efterfrågan på timmer i västvärmland.
Humlas skrev:Det ser inte bra ut nu... Massor av vindfällen och sågverk som inte vill ha timmer. Pratade med en bekymrad inköpare som trodde att det kanske blir aktuellt att köra allt som massaved för att få bort virket.
I dagens NWT: "När stora delar av världen har stängts ner på grund av coronaviruset har värmländska sågverk inte längre avsättning för virket.
Konsekvensen kan bli att vindfällen blir kvar i skogen vilket gynnar granbarkborren."
"Bekämpningsområde
Värmland ingår i det som klassas som bekämpningsområde för granbarkborre. Det innebär att mängden vindfällen som får lämnas i skogen är mindre än normalt.
– Vi kommer inte att hinna få ut det som ska tas ut. Med lite tur kan vi klara 60-70 procent, säger Henrik Svensson, virkesområdeschef för Mellanskog i Södra Värmland.
Det innebär i sin tur att skogsägare kan ställas till svars av Skogsstyrelsen och att granbarkborren får bättre livsbetingelser."
Och ja det är Gustaf Schröder.
svampbob skrev:Jag fick höra att Coronan har en väldigt positiv inverkan på försäljningen av reservdelar och förnödenheter till äldre skogsmaskiner.
Coronan har plötsligt gett folk tid för att vara hemma och fundera lite kring skogen.