- alla träd är möjliga -
Motorsåg och handhållet
Flutite - ny lansering när?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga inFlutite - ny lansering när?
mån 05 sep 2011, 20:19#138099Finns det någon som vet om och när flutitesystemet kommer lanseras igen? Börjar bli "desperat".
TS

Re: Flutite - ny lansering när?
tor 08 sep 2011, 08:30#138355På mailet jag skickade till dem svarade de bla så här:
"För att svara på din fråga så har utvecklingen tagit längre tid och har varit ett större jobb än planerat.
Vi börjar närma oss en utvecklad slutprodukt och hoppas att snart kunna vara igång."
Det låter ju hoppfullt. Jag trodde att det hela kanske skulle gå i stöpet.
Dessutom ville han få reda på vilka modeller jag villa ha lock till så han skulle kunna kolla på laget om de fanns så kanske jag kan få några lock snart
"För att svara på din fråga så har utvecklingen tagit längre tid och har varit ett större jobb än planerat.
Vi börjar närma oss en utvecklad slutprodukt och hoppas att snart kunna vara igång."
Det låter ju hoppfullt. Jag trodde att det hela kanske skulle gå i stöpet.
Dessutom ville han få reda på vilka modeller jag villa ha lock till så han skulle kunna kolla på laget om de fanns så kanske jag kan få några lock snart
- alla träd är möjliga -
TS
mån 16 jan 2012, 20:52#155526Nej inte hört något och jag har nu övergivit flutite, pga att jag inte får tag på till mina nya sågar. Är någon intresserad av dem så hör av er. Jag har till Hq 346, 357 och en Hq röjsåg (humm vad heter den nu... gamla proffsmodellen) 252 kanske, samt Stihl 200.
Sen har jag hane till aspens 5 liters dunk och hona till Aspens 25 liters dunk.
Mvh Martin
Mvh Martin
- alla träd är möjliga -
TS
tis 07 feb 2012, 21:51#160199Jag köpte Stihls kombidunk och den är jag mycket nöjd med. Sedan har det kommit (det har kanske funnits länge men jag har inte sett det förut) enkla lock med kran på som man kan sätta på Aspen 25 litersdunkar. Mycket bra funkar det.
Av med locket på kombidunken.
Luta den stora Aspendunken så att kranens pip kommer ner i dunken.
Öppna kranen och låt det rinna.
Stäng när det är fullt och vält upp.
Inget spill och mycket enkelt att utföra.
Sen är ju genomskinliga dunkar klart att föredra som Stihl har på sina kombidukar.
Jag är nöjd och kommer troligen inte att gå tillbaka till flutite även om de börjar säljas igen.
Av med locket på kombidunken.
Luta den stora Aspendunken så att kranens pip kommer ner i dunken.
Öppna kranen och låt det rinna.
Stäng när det är fullt och vält upp.
Inget spill och mycket enkelt att utföra.
Sen är ju genomskinliga dunkar klart att föredra som Stihl har på sina kombidukar.
Jag är nöjd och kommer troligen inte att gå tillbaka till flutite även om de börjar säljas igen.
- alla träd är möjliga -
TS
ons 08 feb 2012, 00:47#160240Tips angående kran på 25-liters: Öppnar man dunkens luftning, så rinner det ur bägge kranens hål, och då går det fortare.
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
fre 03 apr 2020, 13:50#635324
Hej!
Hur ser flutite ut och hur funkar det?
Ekhagas trädfällning skrev:Nej inte hört något och jag har nu övergivit flutite, pga att jag inte får tag på till mina nya sågar. Är någon intresserad av dem så hör av er. Jag har till Hq 346, 357 och en Hq röjsåg (humm vad heter den nu... gamla proffsmodellen) 252 kanske, samt Stihl 200.
Mvh Martin
Hej!
Hur ser flutite ut och hur funkar det?
Midnattsmekaniker.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).