Traktorer och processorer

Lamborghini premium skogshytt.

11 inlägg 4851 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lamborghini premium skogshytt.

jyrrki  
#634526 Hej.
Undrar om det är någon som har bilder på hur dessa är ombyggda när de har skogshytt. Har en premium 950 som jag kör med idag i skogen men den saknar vändbar stol. Har hört att en del har höjt hytten i bakant för att få plant golv,men har ej sett några bra kort på hur detta är gjort eller hur det blir i hytten. Skulle vara väldigt tacksam om någon har kort eller kunde ta på en ombyggd premium eller kanske vet något om hur ombyggnaderna är gjorda.
Mvh
Jörgen



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

alias  
#634545
jyrrki skrev:Hej.
Undrar om det är någon som har bilder på hur dessa är ombyggda när de har skogshytt. Har en premium 950 som jag kör med idag i skogen men den saknar vändbar stol. Har hört att en del har höjt hytten i bakant för att få plant golv,men har ej sett några bra kort på hur detta är gjort eller hur det blir i hytten. Skulle vara väldigt tacksam om någon har kort eller kunde ta på en ombyggd premium eller kanske vet något om hur ombyggnaderna är gjorda.
Mvh
Jörgen


Är rätt säker på att Rosenquist Maskin i Jönköping hade ett infoblad för både Same &Lamborghini på 90-talet.

Tror att jag har ett ex. liggande någonstans på föräldragården - kan kolla till helgen och ev skanna in om jag hittar det.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

jyrrki  
#634556 Hej alias.
Jo jag har hittat ett från Rosenqvist på Explorer traktorerna. Borde ju funnits på premium också så det hade varit jättebra om du kunde hitta den.
Mvh
Jörgen

   TS
Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

alias  
#634574
jyrrki skrev:Hej alias.
Jo jag har hittat ett från Rosenqvist på Explorer traktorerna. Borde ju funnits på premium också så det hade varit jättebra om du kunde hitta den.
Mvh
Jörgen


Ska försöka komma ihåg att leta till helgen.

Det infoblad jag tänker på visade skogsutrustning på Lamborghini Sprint & Premium och Same Dorado & Explorer om jag minns rätt - fotat tillsammans med Patu skogsvagnar.

(om det nu skulle vara någon som får en aha-upplevelse om att man har dokumentet inskannat på datorn)

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

jyrrki  
#635979 Hej igen alias.
Hur gick det med infobladet?
Kanske även någon annan som har någon info om dessa?
All information är av intresse och uppskattas verkligen. Har tänkt att försöka bygga om nu i sommar om det inte blir för mycket barkborrar förstås.
Har ju inget skogsdrag på den men 38 tums däck så det funkar ganska bra med frihöjden.
Jörgen

   TS
Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

alias  
#635986
jyrrki skrev:Hej igen alias.
Hur gick det med infobladet?
Kanske även någon annan som har någon info om dessa?
All information är av intresse och uppskattas verkligen. Har tänkt att försöka bygga om nu i sommar om det inte blir för mycket barkborrar förstås.
Har ju inget skogsdrag på den men 38 tums däck så det funkar ganska bra med frihöjden.
Jörgen


Kombinationen med nya vindfällen p.g.a. senaste veckas blåst och den tilltagande spridningstakten på Coronaviruset gjorde att jag höll mig utomhus vid mitt besök på föräldragården i helgen.

Har således inte letat igenom gömmorna ännu. Tror att jag försöker undvika att våldgästa föräldrarna tills det är lite lugnare på Coronafronten.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

jyrrki  
#636009 Hej igen alias .
Att du inte går in hos föräldrarna har jag verkligen full förståelse för. Har precis samma scenario själv med äldre föräldrar och jag undviker också att komma för nära dem. Funkar ju bra att vara utomhus och hålla lite avstånd. Farsan med sågen och jag i traktorn blev det idag.

Mvh
Jörgen

   TS
Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

alias  
#636834 Gjorde en räd inomhus hos föräldrarna när de var ute i det fina vädret.

Hittade broschyren jag tänkte på. Fotade av den med mobilen. Ska försöka att scanna den i veckan som kommer.

1586546523_20200410_211757.jpg


MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

jyrrki  
#636839 Kanon alias.tack så mycket !
Ser fram emot den scannade !
Ser ju ut som att den blir väldigt bra i det utförandet.
Någon som kör med en premium i skogen som har någon mer info om hur det funkar osv?
Mvh
Jörgen

   TS
Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

jyrrki  
#641280 Hej alias.
Hur har det gått med scanningen av broschyren?
Mycket intresserad av hur Lamborghini ser ut i ombyggd version.
Mvh
Jörgen

   TS
Avatar Fallback

Re: Lamborghini premium skogshytt.

jyrrki  
#677092 Fick tag i scanning av broschyr av Rosenguist men tyvärr är det inte så lätt att se detaljer på detta. Ölmstad hade tyvärr inget material heller.
Är det någon utav er här som kör med Lamborghini premium i skogen som kanske kan ha någon mer information eller bilder?
Bor själv i Kalmartrakten och här verkar det inte finnas så många överhuvudtaget.
Mvh
Jörgen

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).