Skogsnyheter

Skogsforum Podcast - Skogsfredag

809 inlägg 233945 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Camaro1969  
#633862 härligt!

finns även i apples inbyggda app "podcaster" ser jag

bra jobbat!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Knagge  
#634331 Intressant ämne det här med gallringsuttag

Jag har aldrig sett ett granbestånd som är så tätt att det är flera kubik som dött av självgallring .
Däremot har jag sett många maskingallrade granbestånd blåsa omkull och bli glesa .
Många grangallringar blir glesa pga barkborreangrepp och rötskadade rötter .

Så det vill till att få bra betalt när man säljer en gallring .
Manuellgallra själv och kör när det är tjälat så kan du inte skylla på någon annan än dig själv om det blir dåligt .
Bra Fredrik att du driver på om gallringsuttagen :-bd

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#635264 Hej,

Nu finns avsnitt 3 ute och du kan lyssna direkt i spelaren som finns i första inlägget i denna tråd, direktlänk: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#636745 Nu finns avsnitt fyra ute i vår podcast Skogsfredag. Gå till första inlägget här i tråden för att lyssna direkt: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

snedsåg  
#636887
Fredrik Reuter skrev:Nu finns avsnitt fyra ute i vår podcast Skogsfredag. Gå till första inlägget här i tråden för att lyssna direkt: Skogsforum Podcast - Skogsfredag
Bra! Särskilt på slutet. Jag förstår tydligen mindre om papperstillverkning än jag visste. Har trott att till toalettpapper går det att använda vilket skräp som helst.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#638343 Hej,

Nu finns avsnitt fem uppe i vår podcast, missa inte tävlingen denna gång, läs mer: Tävling i podden - Gissa motorsågen på ljudet!

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Qkeeper  
#638386 Red
Senast redigerad av Qkeeper sön 26 apr 2020, 19:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Williamm  
#638417 Krävs det ett specialprogram (adobe flashplayer?) för att lyssna på podden? Den funkar inte i min dator, det kommer inte ljud när jag startar den.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

H-E  
#638605 Tack för en bra podd! Och hur mysigt är inte fågelkvittret i bakgrunden? :-bd

Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Jim_the_one  
#639133 Började lyssna igår medans tanten var ute en sväng.
Mycket trevligt å lyssna, synd bara att det kommer vara slut på nya avsnitt snart så man är tvungen att längta till fredag, vilket jag inte gjort på 6,5år. Jag lönejobbar helger, fast jag trivs där också.

Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Jim_the_one  
#639159 Å där har man lyssnat och fått reda på fler saker än vad jag hinner läsa här på forumet.

Keep Up THE Good works!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#639160 Kul att du gillar podden Jim, vi ska försöka jobba på! 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Hema  
#639315
Fredrik Reuter skrev:Kul att du gillar podden Jim, vi ska försöka jobba på! 👍

Försöka? :)

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#639887 Nu finns avsnitt 6 av vår podcast Skogsfredag ute, lyssna direkt här: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Hema  
#639893 När du väl fick igång din 357:a, upplevde iaf jag att den kändes ivrigare än 550:n (lät trött i jmf). Det fintade nog en del. Så vårda den ömt, det där missljudet (typ skrap) kanske bör kollas upp? Bra podd. 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).