Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

bandsträckare

11 inlägg 6822 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

bandsträckare

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63220 Har testat olofsfors nya maskinella bandsträckare och tycker den verkar lovande ,visst kostar den en del men man blev inte ens svettig av att sträcka banden ska testa mer i morgon. finns det någon fler som har testat den skulle va intressant att höra er åsikt. :smile:



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: bandsträckare

grotförare  
#63261 va kosta den? är själv lite nyfiken på den!

Användarvisningsbild

Re: bandsträckare

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63272
grotförare skrev:va kosta den? är själv lite nyfiken på den!



11000kr har ja läst nånstan

Avatar Fallback

Re: bandsträckare

grotförare  
#63278 fy satan va den så dyr. trodde iaf att de skulle ligga på runt 6-7000.

Användarvisningsbild

Re: bandsträckare

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63284 är ju frågan om man tjänar in dem pengarna om det nu går så mycket fortare.... tror dock inte de...

Användarvisningsbild

Re: bandsträckare

masterchief  
#63297 Ibland är det inte frågan om kronor och ören utan tillfredställelsen att göra det så enkelt som möjligt :lol:
Frugan hackar på mig att jag gör det mesta maskinellt hemma, även om det tar 3ggr så lång tid :???: :lol:

Avatar Fallback

Re: bandsträckare

grotförare  
#63299
masterchief skrev:Ibland är det inte frågan om kronor och ören utan tillfredställelsen att göra det så enkelt som möjligt :lol:
Frugan hackar på mig att jag gör det mesta maskinellt hemma, även om det tar 3ggr så lång tid :???: :lol:



du har en poäng där masterchief, helt klart handlar de om tillfredställelse å göra de så bekvämt å enkelt som möjligt :lol:

Avatar Fallback

Re: bandsträckare

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63319 Har nu testat bandsträckaren lite mer och måste säga att jag tycker den verkar bra,det går lätt att spänna banden med den.
Den är väl dyr men vi ska ialla fall köpa en för bekvämlighetensskull man sparar många svett droppar där.
Man bör ha en kraftig borr maskin som drar för annars tar strömmen slut fort, jag hadde en 12 v maskin 2,6ah och den räcker för att dra ihop ca 3st band per laddning :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: bandsträckare

grotförare  
#63331 har man nått elverk eller nån annan ström källa så kan man juh ha en slad borrmaskin dom brukar juh i regel va mycket starkare å inget batteri som tar slut heller då.

Avatar Fallback

Re: bandsträckare

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64615 Måste bara säga att jag är hel nöjd med bandsträckaren,kortade banden idag och det var ett nöje med den sträckaren sällan man blir så nöjd över något man köpt :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: bandsträckare

DunderBabe  
#64667 Vi har oxå invensterat i den nya bandspännaren, riktigt smidig, å den orkar mycke så man slipper jävlas.
Själva spännaren kostade (om jag inte minns fel) 8-9000:- men då ska man juh köpa till olika klackar för olika band å dom va inte gratis!

Men som sagt världens bästa grej när man väl har den!


http://www.olofsfors.se/default.aspx?id=2466&refid=2839&listAllArticles=2840


Fanns mer om den här på skogsforum oxå...
Bandspännare

"spindeln" - Bandspännare

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).