Före och efter jobbet

Fisketråden

103 inlägg 46020 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61621 Fiskar ganska så mycket, ja i stort sett hela tiden när jag får tid :) har mycket Regnbågslax här så det är ganska så skoj, har hittils i år fångat den största på 3,6 kg... dock ingen bjässe men kämpar ju på ganska så bra :)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61782 Nät mjärde eller metspö till fisken

biltemas hummer tina till kräfterna med igen knutena utgångs hål

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63259 Jaha, har inte blivit så mycket fiskande nu på ett tag, är ju ingen större fart på firrarna under juli. Metade abborre ett tag iaf och fick ett par stycken som jag rökte, rätt gott med rökt abborre faktiskt!

I augusti åker jag och kusinen till Jämtland på en liten fisketripp, tänkte åka till Rörvattnet så tips om vattendrag där mottages tacksamt :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Fisketråden

M_M  
#69010
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Ingen som pysslar/pysslat med trolling?
Innan barn, internetsidor om skog osv höll jag gärna på med detta.
Fiskade nästan uteslutande i Vänern, bara det var isfritt och vi hade möjlighet bar det iväg...


Jag har varit nere på Vänern och trollat ett par veckor.
Åkte då med en kompis som har en Rival 560 WAC.

Första gången var vi i Mellerud, men det var extremt taskigt väder så vi kom väl inte ut mer än 3 dagar.
Andra gången bar det av till Baggerud. Hade kanonväder hela marsveckan. Helt ok med fisk också.

Förr var man ute och trollade på hemmaplan i Dellensjöarna var och varannan helg, men nu blir det sällan.

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Fredrik Reuter  
#335055 En liten uppdatering i Fisketråden.
Det blir inte mycket trolling i Vänern nu för tiden för mig, men det har iaf nu blivit en tradition att köra Ekenästräffen som Säffle Trollingklubb anordnar. Ifjol kom vi tvåa, i år kom vi 6:a. Men vi vann pris för störst fisk, en öring på 8,3kg.

Det var en superkul dag, kanske liiite för mycket sol. Drack nästan två liter, hade solkyddsfaktor och keps samt solbrillor. Det hjälpte inte. Öronen värker och har huvudvärk sedan igår kväll...

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

Blivande snickare  
#335058 Ingen dålig firre, kul! :grin:

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

Tosca  
#335091 Dags att utöka forumkollektionen med en hatt snart tror jag @Fredrik Reuter.

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Fredrik Reuter  
#335092 Tack, och javisst, det var skitkul.
Men släpp ut en skogstok på sjön och kolla filmrullen sedan, ett kort hade jag tagit på hela dagen, det är nedan.
Björk från Litauen till Gruvöns bruk i Grums med Nossan.

Tosca: Ja, en sådan där solhatt hade inte varit fel igår! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335093 Den var verkligen något att avundas! Grattis!

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Fredrik Reuter  
#335094 Tack Uvskogen!

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

sundelius  
#335104 Inte alls avundsjuk :oops: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Kse  
#335106 Ja den var inte dålig, man får gratulera.
Jag har oxå varit ute i helgen, pimplade både fredag och lördag och slår man ihop det så drack jag långt över två liter.
Blev även här liiite för mycket och nog fan hade man huvudvärk och röda ögon dagen efter. :grin:

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

åberg  
#335152
Fredrik Reuter skrev:Men vi vann pris för störst fisk, en öring på 8,3kg.


Det är bara en massa krångel med fiske, linor som trasslar, solbränna och annat elände. Och hur fasen ska du få tag på en stekpanna stor nog till den där stora fisken. :mrgreen:

Grattis! :grin:

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

Blivande snickare  
#335193
Kse skrev:Ja den var inte dålig, man får gratulera.
Jag har oxå varit ute i helgen, pimplade både fredag och lördag och slår man ihop det så drack jag långt över två liter.
Blev även här liiite för mycket och nog fan hade man huvudvärk och röda ögon dagen efter. :grin:

Exakt vad var det som pimplades då?
Inte bara fisk antar jag :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Erre  
#338018 Första fisken!! :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).